برنامه جامع ایران برای ایستادگی در برابر تحریم‌ها

© Sputnik / Sergey Mamontov /  مراجعه به بانک تصاویر برنامه جامع ایران برای ایستادگی در برابر تحریم‌ها
برنامه جامع ایران برای ایستادگی در برابر تحریم‌ها - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران برنامه ای برای حمایت از اقتصاد خود در برابر تحریم های آمریکا آماده کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه ریزی و بودجه ایران گفت: تهران برنامه ای جامع برای تحریک اقتصاد ایران تحت تحریم های ایالات متحده آماده کرده است.

فشار بی سابقه ترامپ بر ایران - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
فشار بی سابقه ترامپ بر ایران

به طور خاص، مقامات ایرانی همراه با بانک مرکزی ایران اقداماتی در جهت حمایت از بازار ارز اندیشیده‌اند. همجنین اقدام دیگری در زمینه ایجاد شغل های جدید بصورت سالانه گزارش شده است.
پیش از این، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه گفت که روسیه، چین، ایران و تعدادی از کشورهای اروپایی — شرکت کنندگان در برجام — همچنان در تلاش برای ایجاد "دفاع علیه تحریم های برون مرزی آمریکا" هستند.
گفتنی است، آمریکا در ماه می به‌صورت یکجانبه توافق اتمی با ایران را ترک کرده و این در حالی است که ایران به تمام مفاد این توافق پایبند بود. آمریکا در ماه آگوست بخشی از تحریم‌های جدید علیه ایران را اجرایی کرده و همه کشورهای دنیا را در صورت دنباله‌روی نکردن از این تحریم‌ها به مجازات تهدید کرد.
اوایل نوامبر بخش دیگری از تحریم‌های آمریکا که صادرات نفتی ایران را هدف قرار می‌دهد هم اجرایی می‌شود. اتحادیه اروپا، روسیه و چین اعلام کرده‌اند که همچنان می‌خواهند به توافق اتمی با ایران پایبند باشند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала