بدهی ایران چند رقمی است ؟

© Sputnik / Sergey Mamontovبدهی ایران چند رقمی است ؟
بدهی ایران چند رقمی است ؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
میزان بدهی به حدی نیست که کشور را دچار مشکل کند و تحت تاثیر بحران اقتصادی دنیا نگران کننده باشد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، رضا مسرور، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری — صنعتی انزلی با اشاره به این که ایران دارای کمترین میزان بدهی و وام خارجی است، تصریح کرد: میزان بدهی و وام خارجی ایران تقریبا رقمی معادل حدود ۱۰ میلیارد دلار است که حدود چهار درصد از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می‌دهد. این در حالی است که بخش اعظم بدهی خارجی کشورها نسبت به تولید ناخالص داخلی بیش از ۱۰۰ درصد است و زمانی که بحران اقتصادی در دنیا شکل گیرد، کشورهایی که بدهی خارجی و وام بیشتری اخذ کرده‌اند، بیشتر تحت تاثیر قرار می‌گیرند و شرایط اقتصادی آن‌ها با چالش‌های مختلفی روبرو می‌شود.
مسرور با اشاره به این که آمریکا با رقمی معادل ۲۱ تریلیون دلار (۲۱ هزار میلیارد دلار) بدهی خارجی، مقروض‌ترین کشور دنیا است، گفت‌: این میزان بدهی بر اساس گزارش منتشر شده در سال ۲۰۱۷ میلادی است، اما با توجه به این که چاپ دلار توسط آمریکایی‌ها صورت می‌گیرد وضعیت آنها متفاوت از دیگر کشورها است.
گفتنی است، بعد از جنگ جهانی اول آمریکایی‌ها ۱۱ بار با بحران اقتصادی روبرو شدند و ارزش سهام و املاک‌شان بالا رفت و مجددا با خالی شدن حباب‌ها در راستای متعادل کردن اقتصاد خود گام برداشتند و این بحران اقتصادی نیز طی سال‌های اخیر به دیگر کشورها از جمله کشورهای اروپایی منتقل شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала