پیشنهاد رشوه ترامپ به فلسطینیان

© AFP 2023 / Saul Loebپیشنهاد رشوه ترامپ به فلسطینیان
پیشنهاد رشوه ترامپ به فلسطینیان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا پیشنهاد دادن رشوه 5 میلیارد دلاری به فلسطینیان برای موافقت با طرح سازش با اسرائیل موسوم به معامله قرن را مطرح کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل ازایرنا ، روزنامه اقتصادی اسرائیلی "گلوبس" نوشت: آمریکا به زودی به رهبران فلسطینی پیشنهاد کمک مالی 5 میلیارد دلاری در مقابل بازگشت به مذاکره با تل آویو،جهت دستیابی به راه حل را ارائه می کند.
این روزنامه ادعا کرد که این اطلاعات را از دیپلمات های آمریکایی که نامشان را ذکر نکرد، به دست آورده است.
دیپلمات های آمریکایی گفته اند، مقام هایی در وزارت خارجه آمریکا که مسئولیت پرونده فلسطین را به عهده دارند توانستند "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری ایالات متحده را متقاعد به ارائه این پیشنهاد مالی برای نجات اسراییل از وضعیت کنونی کنند.
بر اساس این گزارش، "جارد کوشنر" مشاور و داماد ترامپ و "جیسون گرینبلات" فرستاده آمریکا به خاورمیانه، رئیس جمهوری ایالات متحده را متقاعد به ارائه پیشنهاد مالی به فلسطینیان کردند.
این منابع افزودند: ترامپ با این پیشنهاد و روش سرمایه گذاری آن یعنی پرداخت 5 میلیارد دلار از سوی آمریکا و همین میزان از سوی اتحادیه اروپا و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس به فلسطینیان موافقت کرد.
روزنامه "گلوبس" مدعی شد که این مبلغ بی هدف تعیین نشده بلکه بر اساس طرح های توسعه اقتصاد فلسطین از جمله توسعه نوار غزه و طرح هایی که در نشست های بین المللی مختلف مطرح شده و اسرائیل هم در آن نقش دارد، مشخص شده است.
دولت آمریکا ماه گذشته کمک مالی خود به تشکیلات خودگردان و آژانس امداد رسانی به پناهجویان فلسطینی (آنروا) را به طور کامل قطع کرد که موجب بحران مالی فلسطین شد.
روزنامه صهیونیستی گلوبس افزود: سیاست ترامپ سیاست عصا و هویچ است که پس از ضربه شدید به اقتصاد فلسطین (عصا) و قطع کمک های مالی به طور کلی اینک، پیشنهاد مالی 5 میلیارد دلاری را به رهبران فلسطینی (هویچ) به شرط بازگشت به مذاکرات سازش موسوم به صلح را مطرح می کند.
این روزنامه اسرائلی همچنین مدعی شد: فلسطینیان با دو گزینه روبه رو هستند یا با این پیشنهاد موافقت کنند و در میز مذاکره با اسرائیل حاضر شوند و یا با مخالفت با این پیشنهاد وارد بحران اقتصادی شدیدتری شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала