آمریکا، سوخو را تحریم می کند

© AP Photo / Jin Danhuaآمریکا، سوخو را تحریم می کند
آمریکا، سوخو را تحریم می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امریکا در حال بررسی احتمال اعمال تحریم ها علیه شرکت هواپیما سازی و جنگنده سازی "سوخو" است.

به گزارش اسپوتنیک معاون وزیر دارایی آمریکا، مارشال بیلینگسلی گفت که وزارت خزانه داری ایالات متحده در نظر دارد تا تحریم هایی گسترده ای علیه شرکت روسی سوخوی اعمال نماید.
این مقام امریکایی گفت: "ما در حال مطالعه موقعیت شرکت سوخو هستیم، ما بسیار نگران این موضوع هستیم که هواپیماهای سوخود در حملات شیمیایی به مردم بی گناه در سوریه مورد استفاده قرار گرفته اند".

روسیه تکنولوژی سوخو 57 را در اختیار هند قرار می دهد - اسپوتنیک ایران
روسیه تکنولوژی سوخو 57 را در اختیار هند قرار می دهد

با این حال، او اشاره کرد که "هواپیمای نظامی" سوخو "در سراسر جهان وجود دارند و نمی توان مالکیت واقعی این هواپیماها را شناخت.
وی در ادامه گفت: "ما باید این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم (امکان اعمال تحریم وجود دارد). ما باید با دقت این مسئله را بررسی کنیم. در صورتی که در حمله شیمیایی به مردم بیگناه از سوخو استفاده شده باشد، این شرکت مورد تحریم قرار خواهد گرفت".
گفتنی است، سوخو-57 یک جنگنده چند منظوره روسی نسل پنجم است که توسط شرکت سوخو طراحی شده است. این هواپیما برای از بین بردن اهداف هوایی، زمینی، شناسایی و همچنین تخریب سیستم کنترل دشمن طراحی شده است.این جنگنده مجهز به رادار مافوق قوی است که شناسایی اهداف زمینی و هوایی در «فاصله بسیار دور» را ممکن می سازد. پس از شناسایی، هر هدفی با کمک موشک های دوربرد از نوع «هوا- هوا» و « هوا-زمین» نابود خواهد شد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала