فروش "سامانه گنبد آهنین" اسرائیل به عربستان

© Photo / Public Domainفروش "سامانه گنبد آهنین" اسرائیل به عربستان
فروش سامانه گنبد آهنین اسرائیل به عربستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک پایگاه خبری عربی اعلام کرد که در سایه نزدیکی بی‌سابقه ریاض و تل‌آویو به یکدیگر، عربستان سرانجام سامانه گنبد آهنین را از اسرائیل خریداری کرد.

برخورد قاطع وزیر امور خارجه عراق به بدگویی نماینده عربستان - اسپوتنیک ایران
برخورد قاطع وزیر امور خارجه عراق با نماینده عربستان
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، در حالی که از حدود یک سال پیش، اخباری درباره تلاش عربستان مبنی بر خرید سامانه گنبد آهنین از اسرائیل برای مقابله با موشک‌هایی که از سوی یمن شلیک می شود، منتشر می‌شد، یک پایگاه خبری عربی اعلام کرد که ریاض این سامانه را از تل آویو خریداری کرده است.

به نوشته پایگاه خبری عربی «الخلیج آنلاین»، در چارچوب نزدیکی مستمر میان عربستان اسرائیل طی ماه‌های اخیر و رسیدن این ارتباط و نزدیکی به مرحله‌ای بی‌سابقه، منابع آگاه دیپلماتیک اعلام کردند که ریاض، سامانه گنبد آهنین را از اسرائیل خریداری کرده است.

به گفته ناظران و تحلیل‌گران سیاسی، دلیل این نزدیکی سیاسی تنها توافق و همسویی آنها در باره اصطلاح «دشمن مشترک» نیست بلکه عربستان قصد دارد این نزدیکی و همسویی تا رسیدن به مرزهای نظامی و تبادل تجارب و خرید سلاح‌های سنگین و پیشرفته از اسرائیل به طور علنی؛ مشابه قراردادهای تسلیحاتی که دولت امارات با تل آویو دارد، برسد.

منابع آگاه اعلام کردند که این پیشرفت در روابط میان ریاض و تل‌آویو، نتیجه توافقات سیاسی میان این دو طرف است و این توافقات سیاسی به مرحله اعتماد متبادل و پیشرفته نظامی رسیده است.

به اعتقاد کارشناسان، شلیک موشکهای بالستیک یمن به ریاض پایتخت عربستان معادلات نبرد را تغییر داده و سامانه‌های دفاعی عربستان موسوم به پاتریوت در برابر رهگیری و انهدام این موشک‌ها کاملا ناتوان شده‌اند به همین دلیل ریاض بهانه کافی برای خرید سامانه گنبد آهنین از رژیم صهیونیستی را فراهم دیده و این اقدامش را توجیه می‌‌کند.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала