اولین آبجو جهان

CC0 / Pixabay / اولین آبجو جهان
اولین آبجو جهان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اولین آبجو جهان حتی قبل از کشت غلات آماده شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باستان شناسان دانشگاه استنفورد (ایالات متحده آمریکا) به این نتیجه رسیدند که ظهور شیوه های آماده کردن آبجو قبل از کشت غلات بوده و یکی از دلایل توسعه کشاورزی در تمدن های باستانی است.
محققان آثار ارگانیک در ملات های سنگی که در غار راکفیت در شمال غربی اسرائیل یافت شدند را تجزیه و تحلیل کردند. مصنوعات باستانی یافت شده در این مکان، متعلق به فرهنگ ناتوفی در قلمرو شام در دوره میان سنگی ، حدود 9500 تا 12500 سال پیش هستند. مشخص شد که ناتوفی‌هایی که شکارچی بوده‌اند ، توانستند آبجو را بسازند و از آن به عنوان نوشیدنی آیینی برای احترام به رفتگان استفاده کنند.
ملات های یافت شده حاوی نشاسته و فیتولیت ها — فسیل های میکروسکوپی گیاهان هستند. این نشان می‌دهد که ناتوفی‌ها از گندم و جو به عنوان مواد تشکیل دهنده برای آماده کردن آبجو استفاده می کردند. این روند سه مرحله ای بوده است. ابتدا دانه ها را با غوطه ور کردن در آب به مالت تبدیل می‌نمودند و سپس آنها را خشک می‌نمودند. سپس مالت را خرد، گرم و در نهایت به تخمیر تبدیل می‌کردند.
به گفته دانشمندان، آب جو علت توسعه کشاورزی در منطقه ناتوفی‌ها بود و باعث شد آن‌ها به طور فعال شروع به کشت غلات و حبوبات کنند. آب جو به نوبه خود در مراسم مذهبی نقش مکانیسم مقررات اجتماعی در جوامع سلسله مراتبی قدیمی را بازی می کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала