برخورد قاطع وزیر امور خارجه عراق با نماینده عربستان

© Photo / Saudi Press Agencyبرخورد قاطع وزیر امور خارجه عراق به بدگویی نماینده عربستان
برخورد قاطع وزیر امور خارجه عراق به بدگویی نماینده عربستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وقتی نمایده سعودی در غیاب وزیر امور خارجه عراق بدگویی او را می کند. وی در حضور وزرای خارجه اتحادیه عرب، از او انتقاد شدید می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، وزیر خارجه عراق در بخشی از سخنان خود از جنگ یمن انتقاد کرد و گفت «اجازه بدهید یمن به روزهای درخشان خود بازگردد؛ یمن از دیرباز به ما الگوی حکومت عادلانه را نشان داده است". وی در ادامه با اشاره به ایه ای از قرآن می گوید: شاهان هرگاه [در جنگ پیروز و] وارد سرزمینی شوند، آن را تباه [و ویران] می‌کنند. ببینید چطور عاقلانه و با درایت پاسخ می‌دهد".
پس از این سخنان، در نبود الجعفری، احمد عبدالعزیز قطان، وزیر مشاور دولت عربستان در امور کشورهای آفریقایی گفت، وزیر خارجه عراق برداشت درستی از قرآن ندارد. نماینده عربستان باز هم پای ایران را به بحث باز کرد و گفت: عربستان به دعوت دولت قانونی یمن وارد یمن شد. نمی‌پذیریم که عربستان را [با موشک] بزنند و فکر نمی‌کنم کسی بپذیرد که قبله مسلمانان هدف قرار بگیرد.
زمانی که وزیر خارجه عراق به جلسه بازگشت، گفت «شنیدم که درباره سخنان من، نظر داده‌اند. هر کسی می‌تواند نظرش را بگوید اما مهم این است که نقد دقیق باشد. آن چیزی که من گفتم، چیزی نیست که [از زبان من] گفتند. من به [ایه قرآن] استناد کردم. این چه حساسیت افراطی است که شما [سعودی‌ها] دارید؟ هر طور دوست داری فکر کن، آزادی. اما حق نداری چیزی را که من نگفتم، به من نسبت بدهی".
وزیر خارجه عراق خطاب به نماینده سعودی ادامه داد: نیاز ندارم کسی بگوید، منظور من چه بود. شما می‌توانی بیایی و بپرسی منظورت چه بود.
جلسه وزرای خارجه اتحادیه عرب روز سه‌شنبه در قاهره با این بحث بین طرف عراقی و سعودی کمی از حالت عادی خارج شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала