آغاز تحقیقات برای ساخت سامانه پانتسیر ایرانی

© Sputnik / Sergey Subbotin /  مراجعه به بانک تصاویر آغاز تحقیقات برای ساخت سامانه پانتسیر ایرانی
آغاز تحقیقات برای ساخت سامانه پانتسیر ایرانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران مراحل اولیه ساخت سامانه پانتسیر را آغاز نموده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، امیر سرتیپ دوم محمود ابراهیمی نژاد ، معاون تحقیقات و جهاد خود کفایی قراگاه پدافند هوایی ایران در خصوص مراحل تحقیقاتی و ساخت سامانه پانتسیر گفت: این کار را شروع کردیم و این کار را یکی دو سال است به صورت جدی دنبال می‌کنیم و در زمان مقتضی اطلاعات خوبی را به مردم می‌دهیم. آنچه که همه اذعان داریم آن است که تهدیدات ما یک بخش عمده‌اش برمی‌گردد، به سامانه‌های موشکی بالستیک و کروز و پهپاد‌ها و بدون سرنشین‌ها. اینها نکات مهمی هستند که روی آنها کار می‌کنیم و حتما هم باید پاسخگو باشیم و اطمینان می‌دهم که ملت ایران بدانند کارهای خیلی خوبی در این حوزه انجام شده و به توفیقات خوبی هم دست پیدا کرده‌ایم.
وی همچنین در مورد مطالعه بر روی سامانه‌های پدافندی سایر کشورها گفت: نگاه ما به تهدیدات است. وقتی که تهدید در یک قدمی ما است و ما فرصت اینکه در مورد سامانه‌ها تحقیق کنیم نداریم، قطعا ما از برخی از سامانه‌هایی که در کشورهای دیگر بهره برداری می‌شوند و در جنگ‌های اخیر هم خوب درخشیدند ایده گرفتیم و نقاط ضعف آنها را شناسایی کرده و به سمت ساخت محصولات جدید می‌رویم.رسیدن به محصول اولیه یک قدم است اما اینکه بتوانیم آن محصول را ارتقا دهیم چشم انداز آینده ما است. روی بسیاری از سامانه‌هایی که مورد نیاز ما است کار کرده‌ایم و در آینده نزدیک هم شاهد خواهید بود که آنها را بکارگیری می‌کنیم.
گفتنی است، سامانه پانتسیر یکی از قدرتمندترین سامانه­‌های پدافندی کوتاه برد ساخت روسیه است که از قدرت آتش مرگباری برخوردار است. این سامانه دفاع هوایی از ترکیب موشک زمین‌به‌هوا میان‌برد و توپ ضد هوایی تشکیل شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала