آلمان به گروه حمله به سوریه می پیوندد

CC BY 2.0 / Ralf Schulze / Berlin_05_2009_ 054آلمان به گروه حمله به سوریه می پیونند
آلمان به گروه حمله به سوریه می پیونند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دفاع آلمان در حمله ایالات متحده، بریتانیا و فرانسه به سوریه می پیونند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وزارت دفاع آلمان، این کشور در حال بررسی احتمال شرکت در حملات ایالات متحده، بریتانیا و فرانسه به سوریه در صورت استفاده مخالفان از سلاح های شیمیایی در سوریه می باشد.

وزارت دفاع روسیه پیشتر هشدار داد که توطئه استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه در حال انجام است که این امر منجر به حمله ایالات متحده، انگلیس و فرانسه به تاسیسات دولتی سوریه خواهد شد.

سه کشور قبلا اهداف دولت سوریه را به بهانه حمله شیمیایی مورد شلیک قرار داده بودند.

درگیری مسلحانه در سوریه از ماه مارس 2011 تا به حال ادامه دارد. طبق آمار سازمان ملل طی این مدت بیش از هزاران نفر کشته شده اند. مذاکرات برای حل و فصل این درگیری در آستانه و ژنو صورت می گیرد. آمریکا از سال 2014 در حال اجرای عملیات علیه  گروه تروریستی موسوم به حکومت اسلامی (داعش) در خاک سوریه بدون موافقت مقامات این کشور است. روسیه نیز از سپتامبر 2015 در حال اجرای عملیات علیه داعش در سوریه اما با موافقت دمشق است.

گفتنی است، پیش از این ایگور کوناشینکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: تحریکات آماده سازی برای حمله شیمیایی ساختگی به ادلب در سوریه، هشتم سپتامبر از سوی تروریستها تکمیل می شود و ما باید آمادگی مقابله با این حملات را داشته باشیم.

وی گفت: مراحل آمادگی کامل انجام حملات شیمیایی ساختگی تا شب هشتم سپتامبر تکمیل می شود. این تحرکات توسط تروریست ها و به فرماندهی برخی از نیروهای ویژه از جمله متحدین خارجی شورشیان سوری اجرا خواهد شد.

کوناشینکوف افزود؛ وزارت دفاع روسیه همواره از نزدیک نظاره گر اوضاع نیروهای مسلح از کشورهای مختلف در شرق سوریه می باشد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала