ارتباط خواب و آلزایمر

© Fotolia / Katsiaryna Pakhomaارتباط خواب و آلزایمر
ارتباط خواب و آلزایمر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان از ارتباط خواب آلودگی در روز و توسعه بیماری آلزایمر خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان دانشگاه جان هاپکینز در ایالات متحده یک افزایش تقریبا سه برابری در خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را در افرادی که در طول روز اغلب در معرض خواب آلودگی هستند، پیدا کرده اند.
محققان داده های 123 داوطلب را که به مدت 16 سالگی، وضعیت سلامتی خود و توموگرافی از مغز خود را گزارش کردند، مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. مشخص شد که داوطلبانی که در طول روز شکایت از خواب آلودگی داشتند تقریبا سه برابر بیشتر در مغز خود پروتئین بتا آمیلوئید، یعنی پپتید Aβ42 دارند، که یکی از عوامل اصلی تحریک کننده بیماری آلزایمر است.
آدام اسپیر، یکی از نویسندگان این مطالعه می‌گوید: یافته های دانشمندان به ما این امکان را می دهد که در مورد ارتباط بین اختلالات خواب و بیماری آلزایمر صحبت کنیم.این دانشمند افزود این فرضیه وجود دارد که خواب بد می‌تواند منجر به توسعه این بیماری شود.
اسپیر همچنین افزود: از آنجایی که در حال حاضر هیچ روش درمانی برای بیماری آلزایمر وجود ندارد، لازم است راههای پیشگیری از بیماری از جمله درمان اختلالات خواب را بهبود بخشید.
دانشمندان معتقدند که بیماری آلزایمر ناشی از تجمع یک ماده پاتوژن (پروتئین بتا آمیلوئید) در نورون است. اختلالات در پردازش مولکول های این پروتئین منجر به ظهور پلاک بتا آمیلوئید و تخریب سلول های عصبی می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала