ترکیه به صراحت از نابود کردن تروریست ها در سوریه حمایت می کند

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر ترکیه به صراحت از نابود کردن تروریست ها در سوریه حمایت می کند
ترکیه به صراحت از نابود کردن تروریست ها در سوریه حمایت می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رجب طیب اردوغان، رئيس جمهور ترکيه اعلام کرد بدون شک، آنکارا از قصد پایان دادن به تروریسم در سوریه حمایت می کند، اما خواستار آن است که هر تصمیمی در این باره بر اساس روند آستانه صورت گیرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه ینی شفق، رجب طیب اردوغان، رئيس جمهور ترکيه در زمان بازگشت از نشست روسيه، ترکيه و ايران درباره سوريه که در 7 سپتامبر در تهران برگزار شد، به خبرنگاران گفت: بدون شک، آنکارا از قصد پایان دادن به تروریسم در سوریه حمایت می کند، اما خواستار آن است که هر تصمیمی در این باره بر اساس روند آستانه صورت گیرد.

این نشریه از زبان اردوغان نوشت: ادلب همانطور که پیش تر توافق کردیم یکی از چهار منطقه تشنج و درگیری است. ما بارها و بارها اشاره کردیم که به بهانه مبارزه با "جبهه النصره"*، نباید به غیرنظامیان حمله کرد. این منجر به یک فاجعه انسانی و یک موج جدید مهاجران خواهد شد. ما بی تردید از مبارزه با تروریسم حمایت می کنیم، اما هر گام باید در قالب روند آستانه و هماهنگی سه کشور ضامن آتش بس باشد.

در روز جمعه 7 سپتامبر ، نشست سه جانبه روسیه، ایران و ترکیه در مورد حل و فصل وضعیت سوریه در تهران برگزار شد. مسکو، تهران و آنکارا توافق کردند که تلاش های خود را برای محافظت از غیرنظامیان و بهبود وضعیت بشردوستانه در سوریه ادامه دهند. اولین نشست مذاکرات سه جانبه در تاریخ 22 نوامبر 2017 در سوچی برگزار شد. دومین نشست در 4 آوریل در آنکارا برگزار شد. در پایان این نشست طرفین یک بیانیه مشترک را تصویب کردند که در آن قصد خود را برای ادامه کار در بالاترین سطح اعلام کردند. نشست بعدی در روسیه برگزار خواهد شد.

*با تصمیم دادگاه عالی فدراسیون روسیه در 29 دسامبر 2014، گروه اسلامی "جبهه النصره" به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته شد. فعالیت های آن در روسیه ممنوع است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала