خطرناکترین نرم افزارهای آیفون

© AP Photo / Eric Risbergخطرناکترین نرم افزارهای آیفون
خطرناکترین نرم افزارهای آیفون - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناسان لیستی از خطرناکترین نرم افزارهای آیفون را تهیه کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Appleinsider ، کارشناسان خطرناک ترین نرم افزارهای موجود برای آیفون را نام برده‌اند. شرکت GuardianApp طی مطالعه به این نتیجه رسید که ده ها مورد از برنامه های محبوب تلفن همراه اطلاعات شخصی کاربران را سرقت می کنند. بدین صورت که این برنامه‌ها بصورت مخفیانه می توانند اطلاعات مربوط به محل کاربران را به سایر شرکت ها ارسال کنند.
برنامه‌هایی خطرناک هستند که اطلاعات مربوط به GPS، Bluetooth LE Beacon و Wi-Fi SSID را جمع آوری می‌کنند که این کارشناسان در این بین نرم افزارهای Moco، Mobiletag، ASKfm، Coupon Sherpa، SnipSnap Coupon، YouMail، Homes.com، С25K 5K trainer، GasBuddy، Photobucket، Code Scanner، Tapatalk، Weather Live، Tunity، Coupons Appرا شناسایی کرده‌اند.
در هنگام نصب، این نرم افزارها نیاز به دسترسی به مکان فرد برای اینکه سرویس درست کار کند را درخواست می‌کنند، اما هیچ جا گفته نشده است که برنامه ها اطلاعات فرد را به شرکت های دیگر به منظور توسعه درآمد ارسال می‌کنند. طبق گفته کارشناسان، داده های ارسال شده می توانند شامل موقعیت جغرافیایی دقیق کاربر و سایر اطلاعات محرمانه وی شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала