صحنه سازی کلاه سفیدها با استفاده از گروگان ها

© Photo / Facebook/Penelope Stafylaکلاه سفیدها
کلاه سفیدها - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کلاه سفید ها برای صحنه سازی حمله شیمیایی از گروگان ها استفاده خواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک، عمر جمال مدافع حقوق بشر و شخصیت اجتماعی سوریه گفت که «کلاه سفیدها» قصد دارند از اعضای خانواده آن شبه نظامیانی که برای آشتی با دولت سوریه ابراز آمادگی کردند در صحنه سازی حمله شیمیایی استفاده کنند.

وی در ادامه افزود:«کارمندان سازمان «کلاه سفیدها»  برای صحنه سازی حمله شیمیایی آماده می شوند و از خانواده های آن شبه نظامیانی که خواهان آشتی با نیروهای دولتی هستند استفاده خواهند کرد».

مطابق با اطلاعات مدافعان حقوق بشر، این صحنه سازی در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد.

روز شنبه در وزارت دفاع روسیه اعلام شد که تهیه مقدمات صحنه سازی حمله شیمیایی باید تا پایان روز به اتمام برسد و دستور ویژه از «دوستان خارجی انقلاب سوریه»، سیگنال آغاز عملیات برای شبه نظامیان خواهد بود.

در وزارت دفاع روسیه اطلاع داده شد که در «ادلب» جلسه سرکردگان گروهک های تروریستی برگزار شد که آنها سناریوی صحنه سازی حمله را بررسی کردند که قصد سازماندهی آن در چند منطقه مسکونی را دارند تا بدین ترتیب نیروهای دولتی را به استفاده از سلاح شیمیایی متهم کنند. این جلسه با شرکت فعالان «کلاه سفیدها» برگزار شد.

سازمان «کلاه سفیدها» به دلیل انتشار فیلم ویدئویی در اینترنت به شهرت رسید که در آن فعالان این سازمان در یونیفورم های خاص خود به نجات ساکنان غیر نظامی از زیر آوارها مشغول بودند. اما بطورهمزمان فیلم های ویدئویی دیگری در اینترنت ظاهر شدند که نشان می دهند چگونه اعضای همان سازمان به صحنه سازی حملات دست می زنند.

در وزارت خارجه روسیه اعلام شد که  فعالیت «کلاه سفیدها» — بخشی از کمپین خبری برای بی اعتبار کردن مقامات و نظامیان سوریه است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала