قربانیان آتشباری تروریست ها به منطقه مسکونی ماهارد سوریه

© Sputnikشهر حما در سوریه
شهر حما در سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شبه نظامیان «جبهه النصرا» در یک آتشباری 9 نفر را در سوریه کشتند.

به گزارش اسپوتنیک، شبه نظامیان سازمان تروریتسی «جبهه النصرا» (سازمان ممنوعه در روسیه)  منطقه مسکونی «ماهارد» در «حما»ی سوریه را مورد آتشباری قرار دادند که باعث کشته شدن 9 نفر از افراد غیرنظامی و از جمله 3 کودک شد. بیش از 50 نفر مجروح شدند.

سرهنگ دوم ولادیمیر ساوچنکو در کنفرانس مطبوعاتی کوتاه مدت مرکز روسی آشتی طرفین متخاصم در این خصوص گفت:«در نتیجه آتشباری شبه نظامیان گروهک های تروریستی «هیئت التحریر الشام»، « جبهه النصرا» (سازمان های ممنوعه در روسیه) از موضع تشکیلات مسلح غیرقانونی « جیش العزه»  10 موشک به منطقه مسکونی «ماهارد» در « حما»ی سوریه پرتاب شد که باعث کشته شدن 9 نفر از افراد غیر نظامی و مجروح شدن بیش از 30 نفر شد».

واکنش روسیه نسبت به رزمایش ائتلاف آمریکایی در سوریه - اسپوتنیک ایران
واکنش روسیه نسبت به رزمایش ائتلاف آمریکایی در سوریه

ساوچنکو افزود که طی یک روز تشکیلات مسلح غیر قانونی به آتشباری 19 منطقه مسکونی دست زدند. پزشکان ارتشی روسیه  به 68 نفر از ساکنان از جمله 27 کودک کمک پزشکی رساندند.

درگیری های مسلحانه در کشور سوریه از ماه مارس سال 2011 تا به امروز ادامه دارد. نیروهای ارتش این کشور با شبه نظامیان مسلحی از گروه های گوناگون مبارزه می کنند. مهم ترین و بزرگترین این گروه ها، گروه تروریستی دولت اسلامی یا همان داعش بوده است که اکنون بخش بزرگی از نیروها و اراضی تحت کنترل خود را از دست داده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала