رسانه های غربی پس از نشست تهران: "مناقشه در سوریه با راهکار سیاسی پایان می‌یابد"

© AP Photoرسانه های غربی پس از نشست تهران: "مناقشه در سوریه با راهکار سیاسی پایان می‌یابد"
رسانه های غربی پس از نشست تهران: مناقشه در سوریه با راهکار سیاسی پایان می‌یابد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رسانه های غربی اظهار داشتند، فی ما بین طرفین نشست سه جانبه 7 سپتامبر تهران توافقی مبنی بر آتش بس در ادلب حاصل نشد. با این حال، طرفین توافق دارند که این درگیری تنها با یک راهکار سیاسی به پایان می رسد.

واشنگتن پست یادآور می شود که این نشست سه جانبه با حضور حسن روحانی،رئیس جمهور ایران، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، با هدف تحت فشار قرار دادن نیروهای مخالف دولت، شامل حدود 10 هزار جهادی و جنگجوی مرتبط با القاعده در شمال شرقی استان ادلب سوریه بوده است.
با وجود این واقعیت که ولادیمیر پوتین خواستار «نابودی کامل تروریست ها در سوریه» شده است، او احتمالی برای آتش بس بالقوه قائل شده است. حسن روحانی لزوم « پاکسازی منطقه ادلب از تروریست ها » را همزمان با تاکید بر ضرورت حفاظت از غیرنظامیان خاطر نشان ساخت. از سوی دیگر، ترکیه، به نوبه خود از افزایش پناهندگان و بی ثباتی در مناطقی که نیروهای ترکیه در سوریه حضور دارند،در صورت مداخله نظامی می‌هراسد.
نیک هولدزورث،خبرنگار فرانس 24 در گزارش خود به سیاست پیچیده روسیه در سوریه اشاره کرد.آنها (روسیه) اگر مجبور به این کار نبودند، وارد این جنگ نمیشدند. آنها نمی خواهند یک بحران انسانی در مقیاس وسیع و افزایش تعداد پناهندگان ایجاد کنند. آنها نمی خواهند صدها هزار پناهنده به ترکیه بروند. آنها خواهان ثبات در سوریه هستند.
رویترز یادآور می شود که در نتیجه این نشست، طرفین به توافق بر سر آتش بس دست نیافتند. با این حال، در بیانیه آخر، اشاره شد که اختلافات سوریه ممکن است راه حل نظامی نداشته باشد. مناقشه تنها می تواند از طریق مذاکرات به پایان برسد.
خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد که کشورها بر سر نیاز به از بین بردن داعش و همچنین گروه های وابسته به القاعده و همچنین نیاز به افزایش میزان کمک های بشردوستانه که توسط سازمان ملل متحد به سوریه ارسال می شود به توافق رسیدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала