مرز ایران و عراق ، مرز صلح و دوستی

© Wikipedia / Masoud Bahadouriمرز ایران و عراق ، مرز صلح و دوستی
مرز ایران و عراق ، مرز صلح و دوستی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر کشور عراق مرز با ایران را مرز صلح و دوستی و توسعه و تجارت قانونی دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا،عبدالرضا رحمانی فضلی ، وزیر کشور ایران ، امروز در جریان سفر به بغداد در نشست هیات‌های عالی رتبه دو کشور ایران و عراق که در محل وزارت کشور عراق برگزار شد اظهار داشت: امنیت در منطقه باید توسط کشورهای منطقه تامین شود نه کشورهای خارجی که به دنبال منافع خود هستند. دولت‌هایی که امنیت خود را در بیرون از کشور خود تعریف می‌کنند قطعاً در تامین امنیت کشور خود موفق نخواهند بود. بیگانگان به دنبال منافع خود و ایجاد اختلافات بین مسلمانان هستند و تاریخ هم نشان داده که آنها در هیچ زمانی مدافع مسلمانان نبوده و نیستند.

آیا تجارت عراق و ایران قربانی جدید تحریمات آمریکا می شود؟ - اسپوتنیک ایران
آیا تجارت عراق و ایران قربانی جدید تحریمات آمریکا می شود؟

وی با اشاره به وجود ۱۶۰۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق گفت: تقویت مرزها برای هر دو کشور مهم است لذا سعی کرده‌ایم همواره در مرزهای دو کشور صلح و دوستی حاکم کنیم.
قاسم الاعرجی وزیر کشور عراق نیز در این نشست در سخنانی با تأکید بر روابط بسیار خوب ایران و عراق اظهار داشت: مطمئن باشید مرز دو کشور مرز صلح و دوستی و توسعه و تجارت قانونی خواهد بود، هیچ وقت اجازه نمی‌دهیم از مرزهای عراق نیز مرزهای ایران تهدید شود هرچند تروریست‌ها تلاش‌های در این زمینه دارند که با قدرت مقابل آنها ایستاده‌ایم و این اجازه را با آنها نخواهیم داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала