هند خرید نفت از ایران را ادامه می دهد

© AFP 2023 / Atta Kenare هند خرید نفت از ایران را ادامه می دهد
هند خرید نفت از ایران را ادامه می دهد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دولت هند به شرکت های پالایشگاهی خود اجازه می دهد که از نفتکش ها و بیمه های ایرانی برای واردات نفت استفاده کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، دولت هند به برای تداوم خرید نفت ایران به شرکت های پالایشگاهی خود اجازه می دهد که از نفتکش ها و بیمه های ایرانی برای واردات نفت استفاده کنند.

پس از آنکه شرکت کشیرانی هند همکاری خود با ایران را به دلیل ترس از تحریم های آمریکا قطع کرد، دولت هند تصمیم گرفت تا اجازه استفاده از نفتکش ها و بیمه های ایرانی را به شرکت های نفتی خود بدهد. این تلاش دهلی نو به دنبال آن روی می دهد که خریداران چینی، انتقال نفت خریداری شده از ایران را به کشتی های متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران واگذار کردند.

این اقدام چین و هند که بزرگترین خریداران نفت ایران هستند نشان می دهد که اعمال تحریم های نفتی آمریکا از ماه نوامبر (آبان ماه) در قطع کامل ارتباط ایران با بازار جهانی نفت ناموفق خواهد بود.

یک مقام دولتی هند گفت که وزارت کشتیرانی این کشور اجازه خرید نفت از ایران را به شرکت های پالایشگاهی براساس «قرارداد هزینه، بیمه و کرایه حمل تا مقصد» داده است.

این قراردادها به شرکت های هندی این توانایی را می دهد که در زمانی که شرکت های حمل و نقل و بیمه غربی حاضر به پوشش این شرکت ها نیستند، امکان خرید نفت از ایران را داشته باشند.

ششم اوت 2018 اولین موج تحریم های آمریکا علیه ایران که پس از توافقنامه هسته ای در سال 2015 متوقف شده بود، دوباره به اجرا گذاشته شد.

تحریم های آمریکا شامل محدودیت مرتبط با تجارت ایران در زمینه طلا و فلزات گرانبها و تحریم های هواپیمایی و خودرویی هستند. تحریم های نفتی ایران نیز در ماه نوامبر سال 2018 به مرحله اجرا در می آید. علاوه براین واشنگتن قصدارد اقداماتی را در برابر کشورهایی که با ایران همکاری می کنند صورت دهد.بقیه تحریم های آمریکا از 5 نوامبر اجرا خواهند شد.

در تاریخ 8 ماه مه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و احیای تحریم ها ی این کشور علیه تهران را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

در زمان خروج آمریکا از برجام تقریبا 100 شرکت خارجی از خاتمه فعالیت خود در ایران خبر داده اند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала