مانورهای روسیه هشداری برای کل جهان

© Sputnik / Evgeny Yepanchintsev /  مراجعه به بانک تصاویر مانورهای روسیه هشداری برای کل جهان
مانورهای روسیه هشداری برای کل جهان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه مانورهای نظامی «واستوک-2018» را برگزار کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از  نشریه آلمانی « Handelsblatt»روسیه با انجام یکسری رزمایش های نظامی از جمله «واستوک-2018» توان نظامی خود را به ناتو نشان داد.

نشریه مذکور این رزمایش را با عملیات بزرگ مقیاس جنگ جهانی دوم مقایسه کرد. به عقیده کارشناسان نشریه نامبرده، چنین رزمایش های بزرگ مقیاسی،هشداری به کل جهان است که حتی باعث ترس واشنگتن می شود. همکاری مسکو و چین نیز آمریکا را دچار هراس می کند.

شایان ذکر است که برگزاری چهارمین همایش اقتصادی شرق بخودی خود گویای مناسبات بسیار خوب روسیه و چین است. خبرنگاران معتقدند که روسیه به این ترتیب قدرت خود را برای جهانیان به نمایش می گذارد و نشان می دهد که کشور در انزوا قرار ندارد و با یکی از کشورهای بزرگ جهان همکاری میکند.

همایش اقتصادی شرق هر سال برگزار می شود و هدف آن تسریع توسعه اقتصادی خاوردور و گسترش  همکاری بین المللی در منطقه آسیا-اقیانوسیه است. در سال جاری این همایش 13-11 ماه سپتامبر در ولادی واستوک برگزار خواهد شد.  نزدیک به 600 نفر از چین در آن شرکت خواهند کرد که استانداران، شخصیت های رسمی، روسای شرکت های بزرگ دولتی و کارفرمایان در بین آنها هستند. هیأت نمایندگی چین در همایش آینده از نظر نمایندگان، بزرگترین هیأت نمایندگی خواهد بود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала