جنگنده روسی کابوس آمریکایی

© Sputnik / Maksim Blinovجنگنده «سو-35» روسی
جنگنده «سو-35» روسی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رسانه های آمریکایی «سو-35» را کابوس شبانه نیروی هوایی آمریکا نامیدند.

به گزارش اسپوتنیک، وبگاه «نشنل اینترست»، جنگنده «سو-35» روسی را که نیروی هوایی چین به آن مسلح شده است، کابوس شبانه نیروی هوایی آمریکا در منطقه آسیا نامیده است.

جنگنده «سو-35» (بر طبق رتبه بندی ناتو: Flanker-Е+) به عقیده نشنل اینترست یکی از جنگنده های پرتوان ارتش چین است. وجود چنین جنگنده ای در چین باعث تحکیم نیروی هوایی چین در منطقه آسیا-اقیانوسیه می شود.

افزون بر آن، وجود این جنگنده برای آمریکا و متحدان آن کشور خطرناک است. زیرا جنگنده «سو-35» قادر به حمل موشک های PL-15 از نوع «هوا به هوا» است. از این جنگنده ها می توان برای حمله به هواپیماهای سوختگیری و دیگر هواپیماهای نیروی هوایی آمریکا، از جمله هواپیماهای سیستم  کشف راداری و ناوبری (AWACS) E-3 استفاده کرد که از اهمیت سرنوشت سازی برای اجرای عملیات نیروی هوایی آمریکا در منطقه مذکور برخوردارند.

قرارداد تحویل 24 جنگنده چند منظوره «سو-35 نسل 4++ روسیه و چین در سال 2015 به امضا رسید.

نیروی های مسلح روسیه نیز به این جنگنده ها مسلح است. عنوان نسل 4++ جنگنده ها شرطی است و اشاره ای است به اینکه بطور کلی مشخصات عملیاتی «سو-35» به جنگنده نسل پنجم به غیر از  فناوری استلس، نزدیک است و می تواند مانند جنگنده های نسل پنجم وظایف محوله را اجرا کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала