اعتراف فرانسه به پیروزی بشار اسد

© AFP 2023 / Stephane de Sakutinاعتراف فرانسه به پیروزی بشار اسد در جنگ
اعتراف فرانسه به پیروزی بشار اسد در جنگ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه فرانسه طی مصاحبه ای به پیروزی بشار اسد در جنگ اعترااف کرد.

فرانسه: سیستم تجاری مخصوص ایران ایجاد می شود - اسپوتنیک ایران
فرانسه: سیستم تجاری مخصوص ایران ایجاد می شود
به گزارش اسپوتنیک،ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در گفت‌وگو با رادیوی این کشور گفت، باید اعتراف کرد که بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در جنگ پیروز شده اما هنوز در برقراری صلح پیروزی به دست نیاورده است.

وی اوضاع ادلب را ناراحت‌کننده خواند و نسبت به ادعای مطرح شده درباره استفاده احتمالی ارتش سوریه از سلاح شیمیایی جهت نابودی تروریست‌های موجود در این استان ابراز نگرانی کرد.

لودریان افزود، طبق آمار سازمان ملل حدود 10 هزار تروریسم در ادلب وجود دارند، در منطقه‌ای که حدود سه میلیون تن ساکن هستند و حدود 700 هزار تن از آنها آواره هستند.

وزیر خارجه فرانسه ادامه داد، این درگیری از دیگر درگیری‌ها متفاوت بوده و قربانی‌های زیادی برجای خواهد گذاشت، به همین دلیل فرانسه با گروه آستانه برای اجتناب از این اوضاع همکاری می‌کند زیرا به یک راه‌حل سیاسی نیاز است.

وی در این گفت‌وگو درباره اصلاح قانون اساسی سوریه و فراهم کردن مقدمات برگزاری انتخابات در این کشور هم صحبت کرد و گفت، باید از فاجعه انسانی اجتناب کرد؛ مساله‌ای که در صورت وقوع روسیه و ترکیه را رسوا خواهد کرد، به همین دلیل پاریس با دو کشور مذکور به منظور بررسی راه‌ گریز رایزنی می‌کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی فرانسه اظهار داشت: حتی اگر نیروهای بشار اسد ادلب را پس بگیرند مشکلاتی ناشی از جنگ‌ رخ داده در این کشور حل نخواهد شد.

وی افزود: فرانسه در نشست مجمع عمومی سازمان ملل طی ماه جاری میلادی برای دستیابی به راه حل سیاسی در سوریه فشار وارد خواهد کرد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала