حریم هوایی عراق به روی هواپیمای روس بسته شد

© Sputnik / Marina Liscevaحریم هوایی عراق به روی هواپیمای روس بسته شد
حریم هوایی عراق به روی هواپیمای روس بسته شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عراق به هواپیمای نظامی روسیه اجازه پرواز در حریم هوایی این کشور را نداد.

اولین خودرو جنگی BMP-3M روسیه وارد عراق شد + عکس - اسپوتنیک ایران
نخستین خودرو جنگی BMP-3M روسیه وارد عراق شد + عکس
به گزارش اسپوتنیک به نقل از Al-Masdar؛ دولت عراق روز جمعه به هواپیمای باربری نظامی روسیه اجازه عبور از حریم هوایی این کشور را نداد.
براساس این گزارش، هواپیمای باربری Tu-154M روسیه به سمت استان لاذقیه سوریه، مکانی که پایگاه هوایی روسیه در آنجا قرار دارد در پرواز بود. این هواپیما مجبور به بازگشت به حریم هوایی ایران شد.
دولت عراق تا کنون از ارائه توضیحات در مورد این اقدام خودداری کرده است.
منبع این خبر همچنین اعلام کرد که خلبان این هواپیما بار دیگر برای ورود به حریم هوایی عراق تلاش کرد ولی به نتیجه این تلاش اشاره نکرده است.
قابل ذکر است، نیروهای هوایی روسیه از حریم هوایی ایران و عراق جهت انتقال طیاره های که در عملیات علیه تروریست ها در سوریه اشتراک میکنند، استفاده میکند.
وزارت دفاع روسیه و بغداد تا کنون واکنشی رسمی نسبت به این اقدام دولت عراق نشان نداده اند.
نیروی هوایی روسیه از حریم هوایی ایران و عراق برای انتقال هواپیما به سوریه در جهت مبارزه با گروهک های تروریستی در این کشور، استفاده می کند. همچنین براساس توافق بغداد و دمشق، حریم های هوایی این دو کشور میتواند به منظور حملات به گروه تروریستی «دولت اسلامی» مورد استفاده قرار بگیرند.
یادآوری میکنیم، گروه تروریستی «دولت اسلامی» در سال ۲۰۱۴ با تصرف شهرهای بزرگی در سوریه و عراق، از جمله رقه و موصل ادعای "خلافت" کرد. در همان سال آمریکا و متحدین اش عملیات مشترک نظامی علیه این گروه تروریستی در خاک سوریه و عراق را آغاز کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала