تیراندازی به وزیر فلسطین در امور اسرائیل

© AFP 2023 / Mahmud Hamsتیراندازی به وزیر فلسطین در امور اسرائیل
تیراندازی به وزیر فلسطین در امور اسرائیل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر فلسطین در امور اسرائیل در درگیری با نیروهای اسرائیل در شهر رام الله، مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری WAFA ، وزیر فلسطین در امور اسراییل، ولید عاصف، در درگیری با ارتش اسرائیل در نزدیکی شهر رام الله در کرانه غربی زخمی شد.

به نقل از این آژانس، وزیر فلسطین در امور اسرائیل، امروز با یک گلوله لاستیکی در درگیری با ارتش اسرائیل در منطقه رام الله زخمی شده است.
جزییات دیگری از این خبر هنوز منتشر نشده است.

نتانیاهو به دنبال انتقال سفارتخانه های بیشتر به اورشلیم - اسپوتنیک ایران
نتانیاهو به دنبال انتقال سفارتخانه های بیشتر به اورشلیم

شایان ذکر است، در ماه می یک منبع دیپلماتیک به تلویزیون اسرائیل خبر داد که به منظور آتش بس و دوری از جنگ، دولت اسرائیل حتی آماده است تا از خواسته های اصلی خود مانند؛ خلع سلاح کردن حماس و تحویل حاکمیت غزه به حکومت فلسطین صرف نظر کند.
ظاهرا بر اثر وخامت وضعیت جسمی محمود عباس این پیشنهاد داده شده است.
گفتنی است، پیش از این دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز ششم دسامبر طی سخنانی در کاخ سفید اورشلیم را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و به وزارت امور خارجه آمریکا دستور داد که مقدمات انتقال سفارت این کشور از تل آویو را به ارشلیم مهیا سازد. این اقدام برخلاف قعطنامه های سازمان ملل و نظر اکثر کشورهای دنیا از جمله متحدین آمریکا در اروپا و کشورهای عرب و اسلامی است که معتقدند این اقدام آمریکا می تواند چشم انداز حل و فصل مسالمت آمیز مسئله فلسطین و اسرائیل را تحت تاثیر قرار دهد. این تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، موجی از واکنش های منفی را در دنیا به همراه داشته است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала