کلاه سفید ها، 44 کودک را برای نمایش حمله شیمیایی ربودند

© AFP 2023 / Mohamad Abazeedکلاه سفید ها، 44 کودک را جهت استفاده از حمله شیمیایی ربودند
کلاه سفید ها، 44 کودک را جهت استفاده از حمله شیمیایی ربودند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه سوریه، خبر از 44 کودک ربایی توسط سازمان کلاه سفید برای نمایش حمله شیمیایی علیه ادلب دادند.

به گزارش اسپوتینک به نقل از سخنان ولید معلم وزیر امور خارجه سوریه در کنفرانس مطبوعاتی: "کلاه سفید ها"، 44 کودک را جهت ایجاد حمله نمایشی شیمیایی در ادلب ربودند".

وی در ادامه گفت: "ایجاد سازمان کلاه سفید ها، با حمایت سیستم اطلاعاتی انگلیس صورت گرفته است. آنها کلاه سفیدها را حمایت و هدایت می کنند. آنها در پشت این سازمان از سناریوهای ساختگی استفاده از سلاح های شیمیایی حمایت می نمایند، و در حال حاضر آنها در حال آماده سازی یک نمایش با استفاده از سلاح شیمیایی در ادلب هستند".

اسد: سازمان کلاه سفید ها، ماسک القاعده بسته اند - اسپوتنیک ایران
اسد: سازمان "کلاه سفید ها"، ماسک القاعده را بسته اند

وزیر امور خارجه سوریه در ادامه گفت: "کلاه سفید ها"، 44 کودک را جهت ایجاد حمله نمایشی شیمیایی در ادلب ربوده اند".
گفتنی است، پیش از این سخنان آقای الکسی تسیگانکوف، رئیس مرکز آشتی طرفین درگیر در سوریه، محموله ای از مواد شیمایی سمی توسط کلاه سفید ها به انباری در شهر سراقب ارسال شده است. وی اعلام نمود که با توجه به اطلاعات ارسال شده به مرکز روسیه برای آشتی طرفین متخاصم در سوریه، در شهر ادلب، دو کامیون بزرگ از مواد سمی به این منطقه ارسال شده است. این گاز های سمی به یک انبار متعلق گروه های شبه نظامی "احرار الشام" برای ذخیره سلاح و سوخت تحویل داده شد. پس از آن، توسط کلاه سفید ها، بخشی از محموله در بشکه های پلاستیکی بدون برچسب به مکان دیگری در جنوب استان ادلب برای استفاده از سلاح های شیمیایی و وارد نمودن اتهامات به نیروهای دولتی سوریه در استفاده از مواد شیمیایی علیه مردم غیر نظامی منتقل شده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала