تشیع تابوت مک کین توسط شهروند روس

© AFP 2023 / Robyn Beckتشیع تابوت مک کین توسط یک روس
تشیع تابوت مک کین توسط یک روس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تابوت سناتور مک کین، توسط یک شهروند روسیه و چند نفر از دوستان وی به مراسم تشییع جنازه حمل می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه پالیتیکو، روزنامه نگار و یکی از اعضای حزب "روسیه آزاد" به نام "ولادیمیر کار-موزار" کوچک، یکی از افرادی است که تابوت سناتور مک کین را به محل تشییع جنازه می رساند.
به گفته روزنامه، این سیاستمدار آمریکایی خود را در این خصوص در ماه آوریل از ولادیمیر کارموزار این درخواست را نمود. خواسته مک کین از طریق یک دوست مشترک به ولادیمیر منتقل شده است. کارا-مورزا گفت پس از انتفال این درخواست به او، وی چنان تحت تأثیر قرار گرفت که فورا موافقت کرد. او و مک کین از زمان اعتراضات در میدان بالوتنایا در مسکو در سال 2010 با سناتور آشنا و دوست شده بود.
علاوه بر این، تابوت مک کین توط معاون رئیس جمهور سابق آمریکا، سناتور سابق راس فینگولد، ویلیام کوهن وزیر دفاع سابق و چند دوست از وی حمل خواهد شد.
سیاسی می گوید که سناتور انتخاب — آخرین پیغام روسیه و روسای جمهور ایالات متحده ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ، که او را به عنوان مخالفان اصلی خود می دانست. بنابراین، رهبر آمریکا او برای بودن موضع بیش از حد نرم نسبت به روسیه در پس زمینه از تحقیق و تفحص در مداخله مسکو در انتخابات 2016 انتقاد کرد.
مراسم تشییع جنازه در تاریخ 1 سپتامبر در پایتخت ایالات متحده برگزار خواهد شد. تابوت به کلیسای واشینگتن منتقل خواهد شد.
مک کین در شب 26 اوت در سن 82 سالگی درگذشت. هفته گذشته این سناتور، که از سرطان مغز رنج می برد، حاضر به ادامه درمان نشد. خانواده مک کین نمی خواهند که ترامپ در مراسم تشییع جنازه حضور داشته باشد.
گفتنی است، مک کین سناتور آمریکایی که بر اثر تومور مغزی درگذشت، آخرین بار شهروندان آمریکا را خطاب قرار داد و از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا انتقاد کرد. سناتور اعلام کرد که آمریکا عظمت و قدرت خود را از دست می دهد. قدرت آمریکا به این دلیل کاهش می یابد که به جای نابود کردن دیوارها، پشت آن ها پنهان می شود. احتمالا منظور سیاستمدار آمریکایی ساخت دیوار در مرز با مکزیک برای مبارزه با مهاجران بود. البته وی نامی از رئیس جمهور آمریکا نبرده است. مک کین در وصیت خود از آمریکایی ها به خاطر «افتخار خدمت به آنها و خدمت در ارتش و سیاست» سپاسگزاری کرد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала