استقرار سیستم دفاع موشکی آمریکا در شمال سوریه

© Sputnik / Vitaliy Timkiv /  مراجعه به بانک تصاویر استقرار سیستم دفاع موشکی آمریکا در شمال سوریه
استقرار سیستم دفاع موشکی آمریکا در شمال سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا آماده استقرار سیستم دفاع موشکی خود در شمال سوریه است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه ترکیه ای yeni Safak به نقل از سخنان یکی ار فرماندهان سابق سوریه در دیر الزور آقای فائز السمار، پنتاگون در حال آماده سازی برای استقرار یک سیستم دفاع موشکی در برخی از شهرهای شمال سوریه است.

این روزنامه گفت که ایالات متحده در حال حاضر این سیتم دفاع موشکی را کاملا نصب و راه اندازی سیستم های سه رادار پیشرفته در مناطق سوریه از جمله (کوبانی) را انجام داده است و همچنین راه اندازی 13 سیستم های رادار قابل حمل و ثابت برای نظارت و شناسایی در این منطقه صورت گرفته است.

3 شرط خروج آمریکا از سوریه چیست؟ - اسپوتنیک ایران
3 شرط خروج آمریکا از سوریه چیست؟

وی در ادامه با اشاره به نقشه آمریکا در استقرار سیستم دفاع موشکی در شهرهایی چون الحسکه گفت: "گام بعدی ایجاد یک سیستم دفاع موشکی آمریکا در منطقه است، که بخشی از یک برنامه بلند مدت واشنگتن برای ایجاد هرج و مرج در منطقه در نظر گرفته می شود".

این روزنامه همچنین گزارش می دهد که ایالات متحده، ایجاد منطقه پرواز ممنوع در شمال سوریه را آغاز کرده است. از سوی دیگر این سیستم های رادار برای نظارت آمریکا بر عملیات هوایی و زمین ترکیه در مرز استفاده می شود.

درگیری مسلحانه در سوریه از ماه مارس 2011 تا به حال ادامه دارد. طبق آمار سازمان ملل طی این مدت بیش از 220 هزار نفر کشته شده اند. مذاکرات برای حل و فصل این درگیری در آستانه و ژنو صورت می گیرد. آمریکا از سال 2014 در حال اجرای عملیات علیه  گروه تروریستی موسوم به حکومت اسلامی (داعش) در خاک سوریه بدون موافقت مقامات این کشور است. روسیه نیز از سپتامبر 2015 در حال اجرای عملیات علیه داعش در سوریه اما با موافقت دمشق است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала