روسیه: "کلاه سفید ها"، محموله مواد سمی را به انباری در سراقب منتقل نمودند

© REUTERS / Thaier Al-Sudani روسیه: "کلاه سفید ها"، محموله مواد سمی را به انباری در سراقب منتقل نمودند
روسیه: کلاه سفید ها، محموله مواد سمی را به انباری در سراقب منتقل نمودند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دفاع روسیه خبر از ارسال مواد شیمایی سمی توسط کلاه سفید ها به انباری در شهر سراقب داد.

به گزاش اسپوتنیک به نقل از سخنان آقاي الکسي تسيگانکوف، رئيس مرکز آشتي طرفين درگير در سوريه، محموله اي از مواد شیمایی سمی توسط کلاه سفید ها به انباری در شهر سراقب ارسال شده است.
نمایندگان "کلاه سفید" یک محموله بزرگ از مواد سمی را به شهر سراقب در یک انبار متعلق به "احرار الشام" ارسال نمودند.

سوریه عاری از سلاح شیمیایی - اسپوتنیک ایران
سوریه عاری از سلاح شیمیایی

اين مقام نظامي روس در ادامه افزود: "با توجه به اطلاعات ارسال شده به مرکز روسيه براي آشتي طرفین متخاصم در سوريه، در شهر ادلب، دو کامیون بزرگ از مواد سمی به اين منطقه ارسال شده است. اين گاز هاي سمی به یک انبار متعلق گروه های شبه نظامی "احرار الشام" برای ذخیره سلاح و سوخت تحویل داده شد. پس از آن، توسط کلاه سفيد ها، بخشی از محموله در بشکه های پلاستیکی بدون برچسب به مکان دیگری در جنوب استان ادلب برای استفاده از سلاح های شیمیایی و وارد نمودن اتهامات به نیروهای دولتی سوریه در استفاده از مواد شیمیایی علیه مردم غیر نظامی منتقل شده است".
گفتنی است؛ درگیری مسلحانه در سوریه از ماه مارس 2011 تا به حال ادامه دارد. طبق آمار سازمان ملل طی این مدت بیش از 220 هزار نفر کشته شده اند. مذاکرات برای حل و فصل این درگیری در آستانه و ژنو صورت می گیرد. آمریکا از سال 2014 در حال اجرای عملیات علیه گروه تروریستی موسوم به حکومت اسلامی (داعش) در خاک سوریه بدون موافقت مقامات این کشور است. روسیه نیز از سپتامبر 2015 در حال اجرای عملیات علیه داعش در سوریه اما با موافقت دمشق است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала