آمریکایی ها، طرفدار استیضاح ترامپ هستند

© REUTERS / Carlos Barriaآمریکایی ها طرفدار استیضاح ترامپ هستند
آمریکایی ها طرفدار استیضاح ترامپ هستند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بیش از 40 درصد از آمریکایی ها خواستار استیضاح ترامپ هستند.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس نظرسنجی منتشر شده توسط Axios، بیش از 40 درصد ساکنان ایالات متحده از استیضاح رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، حمایت می کنند.

بر اساس این نظرسنجی، 44 درصد از پاسخ دهندگان از آغاز روند استیضاح ترامپ حمایت می کنند که 79 درصد از این میان طرفداران حزب دموکرات ایالات متحده هستند. هم زمان، 64 درصد از پاسخ دهندگان اظهار داشتند که مایکل کوهن، وکیل سابق رئیس جمهور که به جرم مالی محکوم شده است، تحت تاثیر ترامپ این کار را کرده است. با این حال، آمار مخالفان با استیضاح و افرادی که در این نظرسنجی رای ممتنع داده اند منتشر نشده است.

رابطه نامشروع با سه زن دیگر به پرونده ترامپ افزوده شد - اسپوتنیک ایران
رابطه نامشروع با سه زن دیگر به پرونده ترامپ افزوده شد

این نظرسنجی از 22 تا 24 آگوست 2018 انجام شد. بیش از 4 هزار شهروند آمریکایی بالاتر از 18 سال در این نظر سنجی حضور داشتند. خطای این نظرسنجی نزدیک به سه یا پنج درصد اعلام شده است.

گفتنی است، پیش از این رودلف جولیانی، شهردار سابق نیویورک و وکیل دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفت: اگر ترامپ به خاطر استیضاح از سمت خود برکنار شود آنگاه امکان دارد در آمریکا قیام مردمی رخ دهد. به گفته او برکناری ترامپ فقط به دلایل سیاسی امکان پذیر است در غیر اینصورت مردم آمریکا قیام خواهند کرد. پیشتر ترامپ گفته بود که اگر دموکرات ها پس از انتخابات میان دوره ای در ماه نوامبر اکثریت کنگره را بدست بیاورند و بخواهند روند استیضاح وی را انجام دهند، بازارهای بین المللی سقوط خواهند کرد. با مطرح شدن ادعاهای تازه علیه ترامپ در رابطه با پرداخت حق‌السکوت به زنانی که گفته می‌شود با آنها رابطه داشته، بار دیگر موضوع استیضاح آقای ترامپ بر سر زبان‌ها افتاده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала