روش نابود شدن ناگهانی زمین کشف شد

© Photo / ESA/ATG medialabروش نابود شدن ناگهانی زمین کشف شد
روش نابود شدن ناگهانی زمین کشف شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فیزیکدانان به طور تئوری نشان دادند که سیاه چاله ها به طور بالقوه می توانند در هر نقطه از جهان رخ دهند، از جمله در مجاورت زمین است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ساینس آلرت، فیزیکدانان فرانس پرتوریوس از دانشگاه پرینستون (ایالات متحده) و ویلیام ایست از دانشگاه کانادایی به طور فیزیک نظری نشان دادند که سیاه چاله ها به طور بالقوه می توانند در هر نقطه از جهان رخ دهند، از جمله در مجاورت زمین است.

دلیل ظهور این پدیده عجیب و غریب به خاطر تقابل بین دو امواج گرانشی است.

با این حال، رخ دادن این اتفاق در اطراف زمین بسیار نادر است، گرچه در امکان رخ دادندش وجود دارد.

امواج گرانشی در فیزیک نظری، اختلالات(آشفتگی) فضا-زمان نامیده می شوند که می تواند بر اثر برخورد عناصر عجیب و غریب عظیم — مانند ستاره های نوترونی و سیاهچاله رخ دهد.

وجود چنین موجی به وسیله نظریه عمومی نسبیت انیشتین در 1915-1916 پیش بینی شده بود.

با این حال، اولین بار امواج گرانشی در سپتامبر 2015 ثبت شدند. با نوساناتی تولید شده توسط برخورد دو سیاهچاله که در 13 میلیارد سال نوری از زمین قرار داشتند.

موج گرانشی که بر اثر چنین حادثه ای رخ می دهد ابتدا دارای انحنای بزرگ می باشد با این حال، در طول زمان که به سمت جلو گسترش می یابد، مسطح تر می شود.

اگر دو موج مسطح در فضا به یگدیگر برخورد کنند در یک نقطه خاص در یک زمانی امکان دارد یک منطقه ای تکینگی بوجود بیاید که در آن انحنای فضا-زمان بی نهایت می شود. با این حال، تکینگی بعد از خروج موجها ناپدید می شود.

اگر این موج ها قدرت کافی داشته باشند و از زمین عبور کنند زمین را نابود می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала