ناو هواپیمابر جدید چینی

© AFP 2023ناو هواپیمابر چین
ناو هواپیمابر چین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ناو جدید چین شناوری آزمایشی را انجام می دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه «گلوبال تایمز»، اولین ناو هواپیمابر چین تولید بومی «توره-001A» روز یکشنبه بندر شهر «دالیان» را ترک کرد و شناوری دوم خود برای آزمایش کار ناو در دریای آزاد را آغاز کرد.

به گفته کارشناس نظامی «سون جونپین»، در جریان دومین شناوری آزمایشی خدمه ناو  توجه خاصی به مسائل و مشکلاتی مبذول خواهند داشت که در جریان اولین شناوری بروز کردند. طی شناوری دوم، کار  موتور ناو، سیستم ارتباطات و ناوبری مورد بررسی قرار خواهد گرفت. به عقیده کارشناسان، تا قبل از تحویل این ناو به ارتش چین، چند سری آزمایشات دیگر از جمله پرواز از روی ناو باید انجام شوند.

دومین ناو هواپیمابر چینی که اولین ناو تولید داخلی است آوریل سال 2017 به آب انداخته شد. درازای آن 315 متر، عرض —75 متر و وزن 70 هزار تن و سرعت شناوری 31 گره دریایی است. به گزارش رسانه های چینی، 36 جنگنده «جی-15» می توانند بر عرشه آن مستقر شوند.

اولین ناو هواپیمابر چینی بر اساس ناو خریداری شده از اوکراین در سال 1998 ساخته شد که ناو ناتمام  « واریاگ» شوروی بود. در سال 2005 در کارخانه «دالیان» کار ساخت آن به پایان رسید. ناو «لیائونین» اولین آزمایش شناوری را در سال 2011 انجام داد و سپتامبر 2012 جزئی از ناوگان نیروی دریایی چین شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала