واکنش روسیه به اقدام آمریکا در احیای ناوگان دوم

© Fotolia / Nightman1965واکنش روسیه به اقدام آمریکا در احیای ناوگان دوم
واکنش روسیه به اقدام آمریکا در احیای ناوگان دوم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شورای فدراسیون روسیه، احیای ناوگان دوم آمریکا در آتلانتیک شمالی را تهدیدی برای مسیرهای دریایی شمال می داند.

به گزارش اسپوتنیک، روسیه به سخنان سخنان فرمانده نیروی دریایی آمریکا، دریاسالار جان ریچاردسون در مراسمی در نورفولک (ویرجینیا)، در آبهای آتلانتیک شمالی، مبنی بر احیای ناوگان دوم آمریکا برای مقابله با روسیه، واکنش نشان داد.

آقای کاندراتیف معاون رئیس شورای فدراسیون روسیه در این خصوص گفت: — "آتلانتیک شمالی — شامل دشت های اورال و شامل مرزهای آتلانتیک شمالی با روسیه است. این ناوگان تهدیدی برای مسیرهای دریایی شمال ما است".

در این رابطه، او گفت روسیه در واکنش به احیای این ناوگان ایالات متحده "اقدامات خاصی را انجام خواهد داد."

وی گفت: "برای هر عملی یک واکنش وجود دارد و در اینجا اقدامات کافی و عادلانه ای نیاز است. من می توانم آنها را بیان کنم، اما پارامترهای کمی و کیفی ناوگان شمالی روسیه توسعه داده خواهد شد. با افزایش حضور آمریکا در قطب شمال، با اقداماتی متقابل روسیه در جهت تامین امنیت بیشتر فدراسیون روسیه حرکت خواهد کرد".

ورود کشتی های ناوگان دریایی آمریکا به دریای سیاه - اسپوتنیک ایران
ورود کشتی های ناوگان دریایی آمریکا به دریای سیاه

گفتنی است، دومین ناوگان ایالات متحده در سال 1950 ایجاد شد و در جنگ علیه مسکو در سالهای جنگ سرد نقش مهمی ایفا کرد. در سال 2011، به دستور باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا، فعالیت این ناوگان منحل شد.

در ماه مه، فرماندهی نیروی دریایی آمریکا، مجددا احیای ناوگان دوم آمریکا را اعلام کرد. منطقه اصلی فعالیت این ناوگان، سواحل شرقی ایالات متحده و اقیانوس اطلس شمالی است، وظیفه اصلی آن "مقابله با" ادعاهای ارضی مسکو علیه متحدان واشنگتن اعلام شده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала