فرانسه: سیستم سوئیفت دیگری را جهت حفظ منافع ایران ساخته می شود

© AFP 2023 / Joel Sagetفرانسه: سیتم سوئیفت دیگری را جهت حفظ منافع ایران می سازیم
فرانسه: سیتم سوئیفت دیگری را جهت حفظ منافع ایران می سازیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزیر امور خارجه فرانسه، خبر از تلاش پاریس جهت تامین منافع ایران با اجرای سیتم مشابه پرداخت سوئیفت داد.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در خصوص ایجاد سیستم مشابه سویفت گفت:  ما در حال تلاش برای تامین منافع ایران در برجام هستیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه اعلام نمود که در حال کار با همکاران در اتحادیه اروپا بر سر تامین منافع اقتصادی برای ایران حاصل از اجرای قرارداد منعقده در سال 2015 می باشد. وی در پاسخ به سوال در خصوص ایجاد سیستم مشابه بین المللی سویفت در رابطه با ایران این خبر را اعلام نمود.

از سوی دیگر، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان روز سه شنبه گفت که اتحادیه اروپا باید یک الگوریتم مستقل از سویفت را برای حمایت از شرکت هایی انجام دهد که نمی خواهند تحت تحریم های آمریکا علیه ایران قرار بگیرند.

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در جلسه با خبرنگاران گفت: "ما با همکارانمان، از جمله کشورهای اروپایی، راه هایی دستیابی ایران به مزایای اقتصادی مربوط به اجرای توافقنامه برجام را مطالعه می کنیم، ما به دنبال کانلا های مالی و سیستم های تأمین مالی، برای ادامه همکاری با ایران هستیم، تا ایران همانند قبل برجام را رعایت نماید".

تلاش آلمان برای حفظ برجام - اسپوتنیک ایران
تلاش آلمان برای حفظ برجام

به نقل از سخنان ایشان،  پاریس کاملا از اجرای توافقنامه برنامه هسته ای ایران توسط تمامی احزاب دفاع می کند.

گفتنی است در تاریخ 8 ماه مه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و احیای تحریم ها ی این کشور علیه تهران را را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала