توقف پروازهای شرکت "کی‌ ال ‌ام" هلند به ایران

© Flickr / alljengiتوقف پروازهای شرکت "کی‌ ال ‌ام" هلند به ایران
توقف پروازهای شرکت کی‌ ال ‌ام هلند به ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت هواپیمایی بریتانیایی بریتیش ایرویز و شرکت هلندی کی‌ال‌ام به زودی پروازهای خود به ایران را متوقف خواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بی بی سی، شرکت هواپیمایی سلطنتی هلند — کی‌ال‌ام — در پاسخ به بی بی سی گفته است که "از روز ٢٤ سپتامبر ٢٠١٨ پرواز کی‌ال‌ام به تهران، ایران به حالت تعلیق در خواهد آمد." این شرکت تنها می تواند یا پول مسافران را برگرداند یا اینکه پروازهای آنها را به صورت مجانی شرکتهای ایرلاین دیگری تحویل دهد.

از سوی دیگر امروز 23 آگوست، شرکت بریتیش ایرویز در خصوص توقف پرواز در مسیر رفت و برگشت به ایران گفت که "از آنجا که فعالیت در مسیر لندن به تهران در حال حاضر توجیه اقتصادی ندارد ما این پروازها را به حالت تعلیق درمی‌آوریم". آخرین پرواز از لندن به مقصد تهران روز ٢۲ سپتامبر (۳۱ شهریور) و آخرین پرواز بازگشت از تهران به لندن روز ٢٣ سپتامبر انجام خواهد شد.

توقف خرید نفت ایران از سوی ژاپن - اسپوتنیک ایران
توقف خرید نفت ایران از سوی ژاپن

بریتیش ایرویز ضمن عذر‌خواهی از مسافرانی که بلیط پرواز در مسیر لندن- تهران را پس از این تاریخ خریداری کرند، در خصوص "توجیه تجاری" برای عدم همکاری با ایران توضیحی نداده است.

در ژوئیه سال 2015 میلادی، پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد (متشکل از بریتانیا، چین، فرانسه، روسیه و ایالات متحده آمریکا) به علاوه آلمان به توافقی تاریخی با ایران برای جلوگیری از ساخت سلاح هسته ای دست یافتند. در ازای توقف برنامه هسته ای ایران هم قرار شد بسیاری از تحریم های وضع شده علیه این کشور برداشته شود. اما هشتم ماه مه ترامپ از برجام خارج شد و اعلام کرد تحریم ها علیه ایران احیا خواهند شد.  

پس از این ماجرا برخی شرکت های خارجی روابط خود را با ایران متوقف کرده اند.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала