پروازهای انگليس به ایران متوقف می شود

© AFP 2023 / JUSTIN TALLISپروازهای انگیس به ایران متوقف می شود
پروازهای انگیس به ایران متوقف می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خطوط هوایی انگلیس اعلام کرد که پروازهای خود را از ماه سپتامبر به ایران متوقف خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس؛ خطوط هوایی انگلیس (بریتیش ایرویز) می‌گوید که از ماه سپتامبر، پروازهای خود به ایران را متوقف خواهد کرد. بنا بر بیانیه خطوط هوایی انگلیس، ادامه این پروازها از نظر اقتصادی توجیه‌پذیر نیست.

پروازهای خطوط هوایی انگلیس دو سال پیش و پس از توافق هسته‌ای ایران و 1+5 برقرار شده بود. این اقدام خطوط هوایی انگلیس، پس از آن صورت می‌گیرد که واشنگتن با خروج از برجام در اردیبهشت‌ماه گذشته، دور اول تحریم‌هایش را علیه ایران بازاعمال کرد و قصد دارد دور دوم تحریم‌ها را نیز در ماه آبان بازاعمال نماید.

بیانیه خطوط هوایی انگلیس با اشاره به اینکه آخرین پرواز به ایران روز 22 سپتامبر صورت خواهد گرفت، مدعی شده که هزینه بلیط‌های مسافران به آنها بازگردانده خواهد شد.

این اقدام در شرایطی صورت می‌گیرد که لندن مدعی ادامه پایبندی به برجام علی‌رغم خروج ایالات متحده از این توافق بین‌المللی است. مقامات ایرانی تاکید کرده‌اند که از اقدامات اروپا برای حفظ برجام و جبران ضرر ناشی از خروج آمریکا از این توافق رضایت ندارند.

بیانیه بریتیش ایرویز در شرایطی صادر شد که جرمی هانت، وزیر خارجه انگلستان در ایالات متحده به‌سر می‌برد و در گفت‌وگو با آکسیوس، از آنچه «دل و جرات» رئیس‌جمهور آمریکا خوانده، تمجید کرده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала