کشف سفته 2500 ساله به نام نتانیاهو

© REUTERS / Amir Cohenکشف سفته 2500 ساله به نام نتانیاهو
کشف سفته 2500 ساله به نام نتانیاهو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در اسرائیل، یک سفته به تاریخ 511 سال پیش از میلاد مسیح به نام نتانیاهو یافت شد که نشان از حضور یهودی ها در اورشلیم در 2500 سال پیش دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه یدیعوت آخرونوت، دفتر نخست وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو خبر از کشف یک سفته به قدمت بیش از 2.5 هزار سال پیش به نام نتانیاهو داد. در این سفته نام نتانیاهو ذکر شده است.

رئیس موزه "کشورهای تورات در اورشلیم" جایی که این سفته در آن نگهداری می شود، قصد دارد تا این سند را برای یک سال به دفتر نخست وزیر قرض دهد تا وی بتواند این سفته را به رهبران جهان پس از دیدار از اسرائیل نشان دهد. این سفته توسط مردی به نام بنایاهو بن نتانیاهو در 511 قبل از میلاد امضا شده است. این سند در نمایشگاه "اورشلیم، که در بابل وجود داشت" که به تاریخ اورشلیم در زمان بابل اشاره دارد، در معرض نمایش قرار داده می شود. در این نمایشگاه اسنادی شامل نام ده ها تن از تبعیدیان از یهودا، و فرزندان وی و زندگی آنها در بابل در معرض دید قرار گرفت.  

شرط ترامپ برای تغییر نام نتانیاهو به محمد - اسپوتنیک ایران
شرط ترامپ برای تغییر نام نتانیاهو به محمد

به گفته مدیر موزه خانم آماندا وایس، هیچ جایی جز دفتر رئیس جمهور برای نمایش این سفته به نام نتانیاهو مناسب نمی باشد. ویس اشاره کرد: "با نمایش این سفته به مهمانان، زندگی یهودیان و بازگشت آنها پس از 2000 سال تبعید به اورشلیم اثبات می شود". 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала