سورپرایز دیگر ترامپ برای اتحادیه اروپا

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر سورپرایز دیگر ترامپ برای اتحادیه اروپا
سورپرایز دیگر ترامپ برای اتحادیه اروپا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هر خودرویی که از اروپا وارد آمریکا می شود، شامل تعرفه مالیاتی 25 درصدی می گردد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سخنرانی دونالد ترامپ در ویرجینیای غربی، رئیس جمهور ایالات متحده، تهدید کرد که از این به بعد برای هر خودروی وارداتی به امریکا از اروپا، حدود 25 درصد تعرفه تعیین می کند.

رئیس جمهور امریکا این سخنان را تنها چند ساعت پس از آن که روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از وزیر بازرگانی آمریکا ویلبرت، خبر از تعویق افتادن تعرفه های جدید بر خودرو داد، منتشر شد. به گزارش این روزنامه، به دلیل مذاکرات در حال انجام با مکزیک، کانادا و اروپا، تعیین تعرفه بر خودروهای وارداتی به تعویق افتاده است.

اما ترامپ در سخنرانی خود گفت: "ما قصد داریم 25 درصد مالیات بر هر خودرویی که از اتحادیه اروپا به آمریکا وارد می شود، وضع نماییم".

در ماه مه، رییس جمهور آمریکا این موضوع را مطرح نمود که آیا واردات خودرو "تهدیدی برای امنیت ملی است". به عقیده رئیس جمهور تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم همانند تعرفه خودرو وارداتی ضروری است".

در جنگ اقتصادی ترامپ، اتحادیه اروپا طرف ایران خواهد بود - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
در جنگ اقتصادی ترامپ، اتحادیه اروپا طرف ایران خواهد بود

گفتنی است در طی ماه های اخیر دونالد ترامپ جنگ اقتصادی بر علیه کشورهای جهان من جمله چین و ترکیه و ایران راه انداخته است. اخیراً روابط ترکیه و آمریکا به دلیل تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر افزایش حقوق گمرکی واردات فولاد و آلومینیوم از ترکیه که منجر به افت شدید لیر شد و همچنین دستگیری اندرو برانسون، کشیش آمریکایی توسط پلیس ترکیه رو به تیرگی نهاده است.
ترکیه در پاسخ به افزایش حقوق گمرکی واردات فولاد و آلومینیوم به امریکا حقوق گمرکی 22 نوع از کالاهای آمریکایی از جمله دخانیات، مشروبات الکلی، خودرو، لوازم آرایش، برنج و میوه جات را بالا برد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала