آمریکا محل سقوط موشک هسته ای روسیه را اعلام نمود

© Sputnik / The Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر آمریکا محل سقوط موشک هسته ای روسیه را اعلام نمود
آمریکا محل سقوط موشک هسته ای روسیه را اعلام نمود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
موشک روسیه با موتور هسته ای آزمایش شده در نوامبر 2017 در دریای بارنتز سقوط کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از CNBC و با توجه به داده های اطلاعاتی آمریکا، موشک روسیه با موتور هسته ای آزمایش شده در نوامبر 2017 در دریای بارنتز سقوط کرده است.

به نقل از این منبع خبری، روسیه قصد دارد از سه کشتی برای عملیات بازگرداندن این موشک استفاده کند. تاریخ شروع عملیات مشخص نشده است.

به نقل از این گزارش، این آزمایش هیچ خطری برای محیط زیست ندارد. این گزارش اشاره می کند که بین سال های 2017 تا فوریه 2018، روسیه چهار تست موشکی را انجام داده است. طولانی ترین مدت پرتاب یکی از این موشک ها بیش از دو دقیقه طول کشیده است.

تصاویر راه اندازی جدیدترین موشک آوانگارد + ویدئو - اسپوتنیک ایران
تصاویر راه اندازی جدیدترین موشک آوانگارد + ویدئو

گفتنی است در ماه مارس، رئیس جمهور روسیه خبر از دو سلاح موشکی جدید روسیه آوانگارد و سرمت داد. پوتین خاطرنشان کرد وزن موشک بالستیکی قاره پیمای "سرمت" بیش از 200 تن بوده، آنرا می توان به کلاهک های هسته ای مسلح کرد و وسایل دفاع موشکی با دشواری می توانند آنرا رهگیری کنند. علاوه بر این تعداد بلوک های رزمی سرمت بیشتر از موشک "وایوودا" است که فعلا قوی ترین موشک بالستیکی قاره پیما در جهان است.
موشک "سرمت" که کار ساخت آن در سال 2009 آغاز گردیده ، جزو موشک های فوق سنگین است. این موشک با سوخت مایع کار می کند و از سکوهای زیرزمینی پرتاب می شود

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала