احساسات پسری که از برخورد صاعقه جان سالم بدر برد

© AFP 2023 / Nicolas Tucatاحساسات پسری که از برخورد صاعقه جان سالم بدر برد
احساسات پسری که از برخورد صاعقه جان سالم بدر برد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پسر نوجوان آمریکایی در یک برنامه صبحگاهی از لحظه برخورد رعد و برق با او سخن گفت.

داماد از رعد و برق ترسید، عروسی لغو شد - اسپوتنیک ایران
داماد از رعد و برق ترسید، عروسی لغو شد
به گزارش اسپوتنیک؛ در هشتم ماه اوت سال جاری، "جوزایا ویدمن" نوجوان 13 ساله آمریکایی که به همراه دوست خود در پارک آریزونا مشغول بازی بود، با برخورد رعد و برق مواجه شد. بر اثر برخورد صاعقه به این نوجوان، حدود 3 متر به هوا پرتاپ شد و منجر به ایست قلبی وی شد.
این کودک ممکن بود بر اثر این حادثه جان خود را از دست دهد، که یکی از عابران سریعا خود را به او رسانده و به ماساژ قلب پرداخت و پس از مدتی نیز با آمبولانس به بیمارستان منتقل شد.
این نوجوان علاوه بر ایست قلبی، با شکستگی جمجمه، ضربه مغزی، سوختگی پا و از دست دادن حافظه کوتاه مدت مواجه شد.
جوزایا گفت: من بعد سه روز در بیمارستان به هوش آمدم و گمان می کردم که فقط از خواب بیدار شدم و حتی نمی دانستم که سه روز در بیمارستان بستری هستم. من تنها به یاد دارم که ناگهان خیلی گرم شد و دیگر چیزی به یاد ندارم.
به گفته وی؛ تخته اسکی که او در دست داشت جان او را نجات داده است و بخش بزرگی از فشار رعد و برق را به زمین متصل کرده است. اما در عین حال مادر او معتقد است که این تخته باعث برخورد صاعقه به وی شده است.
قدرت رعد و برق به طور متوسط معادل حدود یک میلیون ژول است و این مقدار برای روشن ماندن یک لامپ 60 واتی بمدت 6 ماه کافی است. براساس برخی گزارش ها بسیاری از افرادی که که با این چنین حادثه ای روبرو شده اند، زده مانده اما سوختگی و بیماری های قلبی برای همیشه همراه آنها باقی مانده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала