ساخت مشابه آمریکایی موشک روسی "کینژال"

© AP Photo / Alik Kepliczساخت مشابه آمریکایی "کینژال"
ساخت مشابه آمریکایی کینژال - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت آمریکایی "لاکهید مارتین" سفارش ساخت پیش نمونه موشک بالستیک هوایی هیپروسونیک ARRW (Air-Launched Rapid Response Weapon) را از نیروی هوایی ایالات متحده دریافت کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه Defense News، ارزش این طرح 480 میلیون دلار تخمین زده می شود. موشک جدید همچون موشک هایپرسونیک HCSW (Hypersonic Conventional Strike Weapon) ، موشک دیگر سفارش شده به لاکهید مارتین به ارزش 928 میلیون دلار تا سال 2021 ساخته خواهد شد. در نظر است برای ساختن ARRW از جدیدترین فناوری های تجربی استفاده شود.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در پیام سالانه خود به پارلمان کشور در اوایل مارس موشک هایپرسونیک "کینژال" و دیگر سلاح های مهیب روسی را معرفی کرد.
موشک هایپرسونیک "کینژال" با سرعت ده برابر سرعت صوت از تمام سیستم های موجود دفاع هوایی و دفاع ضد بالستیک عبور کرده و کلاهک های متعارف و هسته ای را به اهداف واقع در مسافت تا دو هزار کیلومتر می رساند. این موشک می تواند ناوهای هواپیما بر ، ناوشکن ها و رزمناو های دشمن را مورد هدف قرار دهد.
کینژال قادراست که هم با کلاهک معمولی و هم با کلاهک هسته ای مسلح شود. انرژی جنبشی این موشک در هنگام پرتاب بقدری بالا است که می تواند حتی بدون کلاهک نظامی هم ضربه سختی را به کشتی دشمن وارد نماید و آن را نابود کند.
بهار امسال ده فروند از هواپیما های میگ 31 حامل موشک های کینژال بطور آزمایشی در منطقه نظامی جنوبی روسیه فعال شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала