دعوای اردوغان و ترامپ ادامه دارد

© Sputnik / Mikhael Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر دعوای اردوغان و ترامپ ادامه دارد
دعوای اردوغان و ترامپ ادامه دارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محصولات اپل، توسط ترکیه تحریم می شود. به جای اپل می توان از سامسونگ استفاده کرد.

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه روز سه شنبه و در جریان سخنرانی خود از برنامه دولت خود برای تحریم محصولات الکترونیکی شرکت های آمریکایی خبر داد: « واقعیت این است که در مقابل محصولات تولیدی شرکت اپل، تولیدات شرکتی مثل سامسونگ هم در بازار جهانی وجود دارد".
به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، اردوغان خطاب به ترامپ چنین گفت: "آمریکا همواره مشکلاتی برای مردم ترکیه می سازد. تا زمانی که واشنگتن به تهدیدهی خود خاتمه ندهد، همکاری دو کشور در خطر است. ما تحریم های یک طرفه آمریکا را بی جواب نمی گزاریم". در واکنش به این اقدامات، اردوغان همچنین از برند محصولات الکترونیکی «وستل» ترکیه به عنوان جایگزین محصولات اپل نام برد.

پیش از این، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در توئیتر خود اعلام کرد که تعرفه وارداتی فولاد و آلومینیوم از ترکیه را دو برابر می کند و تعرفه آلومنیوم را به 20 درصد و فولاد را به 50 درصد افزایش می دهد. او در تویتر نوشت: لیر ترکیه، به سرعت در برابر دلار بسیار قوی ما در حال سقوط است. روابط ما با ترکیه در حال حاضر خوب نیست!

ترکیه تسلیم نخواهد شد - اسپوتنیک ایران
ترکیه تسلیم نخواهد شد

پیش از این، به نقل از رسانه های محلی ترکیه اردوغان ضمن سخنرانی در دهمین کنفرانس سفرای ترکیه در آنکارا گفت: " ما همه در ساختار ناتو قرار داریم اما شما سعی می کنید از پشت به شریک استراتژیک خود ضربه بزنید. مگر چنین چیزی درست است؟"
وی افزود: " از یک طرف شما شریک استراتژیک هستید و از طرف دیگر با گلوله به پاهای شریک خود می زنید."

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала