تفنگ های تک تیرانداز کانادایی برای کی یف

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر تفنگ تک تیرانداز
تفنگ تک تیرانداز - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قرارداد 770 هزار دلاری بین کانادا و اوکراین به امضا رسید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تارنمای شبکه تلویزیونی اوکراینی «یو ای تی وی»، کارخانه دار  کارخانه کانادایی PGW Defence Technologies از امضای قرارداد با اوکراین در خصوص تحویل  تفنگ های تک تیرانداز به ارزش 770000 دلار صحبت کرد.

پیشتر، وزیر دفاع کانادا اعلام کرده بود که کانادا قصد دارد تا پایان ماه مارس 2019 کمک نظامی به میزان بیش از 7 میلیون دلار به نیروهای مسلح اوکراین برساند.

صاحب کارخانه نامبرده گفت:«بسیاری از کانادایی ها، اوکراینی الاصل هستند و من اطمینان دارم که هر اوکراینی مستقر در کانادا از چنین ابتکاری برای دفاع از وطن خود حمایت خواهد کرد».

مطابق با اطلاعات شبکه تلویزیونی نامبرده، شرکت کانادایی تفنگ های تک تیرانداز « LRT-3» را به اوکراین تحویل خواهد داد که سرویس دهی و آموزش را نیز شامل می شود.

پیشتر جیمز بیزان از حزب محافظه کار کانادا گفته بود که چند شرکت کانادایی در حال ساخت مسلسل و خودروهای سبک زرهی و دیگر تجهیزات نظامی و بررسی ورود به بازار اوکراین هستند.

در سال 2018 نیز اوکراین تسلیحاتی از آمریکا، لتونی، بریتانیا و کانادا به ارزش بیش از 40 میلیون دلار دریافت کرده است.

روسیه بارها از تحویل تسلیحات به اوکراین برحذر داشته است زیرا این امر باعث تشدید درگیری در دونباس می شود. دمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه بارها اعلام کرده است که تحویل تسلیحات به اوکراین از خارج به حل و فصل درگیری دونباس کمک نمی کند و فقط باعث وخیم تر شدن اوضاع می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала