موشک جنگنده اسپانیا گم شد

© Photo / MBDA Systemsجنگنده اسپانیایی
جنگنده اسپانیایی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در استونی نتوانستند موشک جنگنده اسپانیایی را پیدا کنند!

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دفتر مطبوعاتی نیروهای دفاع استونی، نظامیان استونی پس از بازرسی محل احتمالی افتادن موشک که بطور تصادفی روز 7 ماه اوت از جنگنده اسپانیایی شلیک شد، نتوانستند آن را پیدا کنند.

نظامیان استونی نتوانستند نه موشک ونه تکه های آن را پیدا کنند، از اینرو جستجوها متوقف شد. جنگنده نیروی هوایی اسپانیا Eurofighter Typhoon 2000 7 ماه اوت بطور اشتباهی موشک «هوا به هوای» AIM-120 AMRAAM را پرتاب کرد که 80 کیلومتر پرواز کرد و به احتمال زیاد در محل باتلاقی غیر مسکونی «ایسکول» در نزدیکی پارک طبیعی «اندلا» سقوط کرده است.

نظامیان با کمک فلزیاب مساحتی حدود 600 متر مربع را بازرسی کردند و حدود 200 هکتار را برای یافتن موشک جستجو کردند.

کاپیتان کارمو ساآر رئیس مرکز مین روبی نیروهای دفاع استونی گفت:«با کمک بیل مکانیکی زمین را کندیم اما چیزی پیدا نشد. با کمک آشکارسازها تا عمق 6 متری به جستجو پرداختیم اما سیگنال تکه های موشک دریافت نشد. با توجه به این اطلاعات، می توان گفت که موشک در ناحیه تحت کنترل سقوط نکرده است».

رایوو والگه  فرمانده نیروی هوایی استونی اعلام کرد که کارهای جستجو با کمک هواپیماها انجام خواهد شد.  وی 8 ماه اوت اعلام کرد که محل احتمالی سقوط موشک مشخص شده است.  کریدور هوایی و محلی در جنگل آثار انفجار را نشان می دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала