آغاز تحقیقات ائتلاف عربی درباره حمله هوایی به اتوبوس در یمن

© AFP 2023 / Mohammed Huwaisآغاز تحقیقات ائتلاف عربی درباره حمله هوایی به اتوبوس در یمن
آغاز تحقیقات ائتلاف عربی درباره حمله هوایی به اتوبوس در یمن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ائتلاف عربی تحقیقات درباره حمله هوایی به یک اتوبوس حامل دانش آموزان در یمن را آغاز کرد.

50 کشته در پی حمله ائتلاف به رهبری عربستان به اتوبوس یمنی - اسپوتنیک ایران
50 کشته در پی حمله ائتلاف به رهبری عربستان به اتوبوس یمنی
به گزارش اسپوتنیک به نقل از العربیه، یک منبع ارشد در ائتلاف عربی اعلام کرده که ائتلاف یک گروه را برای بررسی این حادثه و روشن شدن هدف این عملیات مشخص می کند و نتایج تحقیقات را در آینده نزدیک اعلام خواهد کرد.
پیش از این ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی گفته بود، این حمله علیه جنگجویان حوثی صورت گرفته که قصد داشتند از این منطقه جیزان را هدف حملات موشکی قرار دهند.
سازمان ملل در پی حمله هوایی دیروز ائتلاف سعودی به استان صعده با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که هرگونه‌ای حمله که مستقیما غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد، «جنایت جنگی» محسوب می شود.
در این بیانیه از طرف‌های درگیر در یمن خواسته شده که به قوانین بین المللی احترام بگذارند.
فرحان حق سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل ضمن محکوم کردن حمله ائتلاف عربی به اتوبوس حامل دانش‌آموزان در صعده یمن خواستار بررسی سریع این حادثه شده است.
جنگنده‌های ائتلاف عربی اتوبوس حامل دانش‌آموزان را در استان صعده مورد هدف قرار دادند که در پی آن طبق اعلام سازمان صلیب سرخ 50 تن کشته که اکثر آن‌ها کودک بودند و 77 تن دیگر نیز زخمی شدند.
شایان ذکر است که درگیری در یمن و رویارویی نیروهای دولتی و شورشیان شیعه حوثی-جنبش انصارالله از ماه اگوست سال 2014 آغاز شد و در ماه مارس سال 2015 ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی حمله به این کشور را آغاز کرد. کشورهای متحد عربستان سعودی در جنگ یمن شامل بحرین، قطر، کویت، امارات متحده عربی، مصر، اردن، مراکش، پاکستان و سودان می باشند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала