الجبیر: ایران حامی تروریست در جهان است

© AFP 2023 / Adem Altanالجبیر: ایران حامی تروریست در جهان است
الجبیر: ایران حامی تروریست در جهان است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر خارجه عربستان ضمن حمایت از تحریم‌های آمریکا علیه ایران در پاسخ به سوالی در رابطه با امکان برقراری روابط دیپلماتیک میان ایران و عربستان مدعی شدایران حامی تروریسم در جهان است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا؛ عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در یک نشست خبری در رابطه با امکان برقراری روابط دیپلماتیک میان ایران و عربستان مدعی شد: ایران حامی تروریسم در جهان است، ما دخالت های ایران در امور داخلی کشورهای منطقه را نمی پذیریم. موضع ما در این رابطه هیچ تغییری نکرده است و این تنها موضع ما نیست، بلکه موضع تمام کشورهای جهان است.

وی در واکنش به تحریم های آمریکا علیه ایران گفت:عربستان از تحریم های آمریکا علیه تهران حمایت می کند.

این مقام سعودی درحالی مدعی دخالت ایران در امور داخلی کشورهای منطقه است که مقامات ایران همواره تاکید می کنند جمهوری اسلامی ایران هیچ گونه دخالتی در کشورهای دیگر ندارد و حضور ایران در برخی کشورها مستشاری بوده و به درخواست دولت قانونی آن کشورها است.

بهرام قاسمی ،سخنگوی وزارت خارجه ایران به وضعیت روابط کنونی ایران با کشورهای همسایه چون عربستان، بحرین و امارات به بحث صدور ویزا از سوی دولت ریاض برای اعضای دفتر حافظ منافع ایران در این کشور اشاره کرد و گفت: به تازگی این ویزاها صادر شده است و دیپلمات های اعزامی ایرانی به عربستان ، در جده مستقر می‌شوند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала