فریبکاری کره شمالی

© AP Photo / Susan Walsh, Poolفریبکاری کره شمالی
فریبکاری کره شمالی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کره شمالی به دمونتاژ کردن سایت پرتاب موشک های قاره پیما و بالستیکی "سوهایی" ادامه می دهد اما هنوز به تاسیسات هسته ای خود دست نزده است.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را نشریه South China Morning Post اعلام کرده است.
گروه 38North که به پیگیری فعالیت هسته ای کره شمالی اشتغال دارد، خاطرنشان می سازد سکوی فولادی عمودی پرتاب موشک و باک های سوخت و اکسیدان در سایت "سوهایی" برچیده شده و همچنین دیوارها در میدان پرتاب بتدریج دموناژ می شوند.
در دانشگاه مطالعاتی خصوصی یانسه در سئول می گویند دردرجه اول تاسیسات در رابطه با موشک های بالستیک قاره پیما برای آمریکا خطرناک هستند چون این موشک ها قادر به رساندن کلاهک های هسته ای به خاک آمریکا می باشند و در این رابطه دمونتاژ "سوهایی" گام مهمی است که می تواند به معنای دست برداشتن پیونگ یانگ از ادامه پیشبرد فناوری های موشکی خود باشد.
کارشناسان در عین حال خاطرنشان می سازند که ممکن است کره شمالی زرادخانه هسته ای خود را حفظ کند تا موضع این کشور در مذاکرات با آمریکا وزین و با پشتوانه باشد. از جمله عکس های گرفته شده از پژوهشگاه هسته ای یونگ بیونگ در ماه ژوئن حاکی از این امر است. گفته می شود در این پژوهشگاه هسته ای ساختمان کوچک جدیدی احداث شده و همچنین کنتور دوم سردسازی برای اآکتور الکتریکی پلوتونیوم به قدرت 5 مگاوات بازسازی گردیده است.
یادآور می شود کیم جونگ اون ، رهبر کره شمالی در دیدار خود با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در روز 12 ژوئن اعلام کرد که قصد دارد شبه جزیره کره را بطورکامل غیر هسته ای کند و به دنبال آن دمونتاژ سایت پرتاب موشک های قاره پیما و بالستیکی "سوهایی" آغاز شده و میدان آزمایشات هسته ای "پونگری" تعطیل گردید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала