پیشنهاد جدید پوتین به ترامپ : با موضوع کنترل تسلیحات موافقت کنید

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر پیشنهاد جدید پوتین به ترامپ : با موضوع کنترل تسلیحات موافقت کنید
پیشنهاد جدید پوتین به ترامپ : با موضوع کنترل تسلیحات موافقت کنید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محدود کردن سلاح های هسته ای و منع به کارگیری از سلاح در فضا، از پیشنهادات ولادیمیر پوتین به دونالد ترامپ بوده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از منبع خبری "پالیتیکو"، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در دیدار خود با دونالد ترامپ در هلسینکی، طرح های پیشنهادی در مورد کنترل تسلیحات، از جمله مذاکرات در محدود کردن سلاح های هسته ای و منع به کارگیری از سلاح در فضا را با ایشان مطرح نمودند.
به نقل از این نشریه این پیشنهادات پیش از این در سند "گفتگو در مورد کنترل تسلیحات" مطرح نگردیده بود. در واقع این سند با عنوان پیشنهاد کنترل تسلیحات در جهان در دیدار این دو رئیس جمهور در هلسینکی به دونالد ترامپ تقدیم شد.

در میان پیشنهادات، تمدید مدت پنج سال از قرارداد استارت-III، که توسط رئیس جمهور دیمیتری مدودف و باراک اوباما در سال 2010 امضا شد و در سال 2021به اتمام رسید، دیده می شود. در این سند دو طرف توافق به محدود کردن تعداد کلاهک های هسته ای از، در زیردریایی ها و بمب افکن 1.5 هزار پوسته ای می باشد.
گفتنی است، اولین جلسه رسمی بین رئیس جمهور آمریکا و روسیه در هلسینکی برگزار شد.این جلسه پشت درب های بسته بیش از دو ساعت به طول انجامید و هر دو رهبر مذاکرات را مثبت ارزیابی نمودند.
به نقل از وزارت کشور فنلاند، هزینه سازماندهی و برگزاری جلسه بین روسای جمهور روسیه و ایالات متحده ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ در هلسینکی با توجه به داده های اولیه، چهار میلیون دلار شد. تقریبا 250 هزار یورو نیز برای استقرار هیئت رئیس جمهوری آمریکا در هتل هیلتون مصرف گردید.

سخنان ترامپ درباره روابطش با پوتین - اسپوتنیک ایران
سخنان ترامپ درباره روابطش با پوتین

در 16 ژوئیه، اولین جلسه کامل بین پوتین و ترامپ در هلسینکی برگزار شد. در ابتدا رهبران دو کشور بیش از دو ساعت در برنامه تلویزیونی به صورت رو در رو صحبت کردند. رهبران پس از مذاکرات، علاقه خود را به بهبود روابط میان دو کشور اعلام کردند. لازم به ذکر است که روسای جمهور ایالات متحده و روسیه در مورد مسائل بسیاری از تجارت تا مسائل هسته ای بحث کرده اند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала