مخالفان و موافقان چهار روز کاری در هفته

© Fotolia / Vadym Drobotکار زیاد منجر به بیماری روانی می شود
کار زیاد منجر به بیماری روانی می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آیا گذار به سیستم 4 روز کار در هفته ممکن است؟

به گزارش اسپوتنیک، آکادمی علوم اجتماعی چین، چندی پیش گزارشی در اینباره ارائه داد که شهروندان کشور در تلاش کمک به دولت در رشد اقتصادی امکانی برای استراحت ندارند. از اینرو متخصصان توصیه کردند تا سال 2030 هفته کاری را تا 4 روز در هفته کاهش داده و روزهای تعطیل و تعطیلات رسمی بیشتر شوند.

در گزارش قبلی به این نکته توجه شده بود که فرمات کار کارمندان چینی «996» است. یعنی از 9 صبح تا 9 شب و 6 روز در هفته.  مدت حضور طولانی سر کار و کمبود وقت کافی برای تکامل خود و گردش و معاشرت با دوستان می تواند به بیماری های روانی منجر شود.

هفته کاری بطور ایده آل باید 36 ساعته باشد.  برای ایجاد شرایط زندگی با کیفیت قبل از هر چیز باید  امکان استراحت کافی برای کارمندان فراهم شود. متخصصان آکادمی علوم اجتماعی به سنجش نظر مخالفان و موافقان  پرداختند و پیشنهاد کردند تا سال 2030 برنامه کاری «4 روز کار در هفته- سه روز تعطیلی» را اجرایی کنند.  در عین حال ساعات کاری در روز نباید از 9 ساعت بیشتر باشد.

در چین بر خلاف اکثر کشورها  فقط 23 سال پیش به برنامه کاری 5 روز در هفته گذار کردند.

کسانی که در بخش خدمات کار می کنند و دستمزد آنها بر اساس ساعات کاری و روزهایی که کار کرده اند پرداخت می شود مخالف کاهش روزهای کاری در هفته هستند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала