هفتاد و سومین سالگرد حمله اتمی به هیروشیما

© AP Photoهفتاد و سومین سالگرد حمله اتمی به هیروشیما
هفتاد و سومین سالگرد حمله اتمی به هیروشیما - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شهر هیروشیما در ژاپن امروز هفتاد و سومین سالگرد حمله اتمی آمریکا به این شهر را گرامی داشت و طی این مراسم مردم خواستار یک جهان بدون لاح هسته ای شدند.

به گزارش اسپوتنیک؛ این مراسم با یک دقیقه سکوت به یاد قربانیان حمله اتمی به هیروشیمای ژاپن در پارک یادبود هیروشیما آغاز شد. در ششم اگوست سال 1945 در جریان حمله اتمی به هیروشیما 140 هزار نفر کشته شدند.

شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن نیز در این مراسم گفت: مسئولیت ژاپن این است که میان اختلافات بین کشورهای اتمی و غیراتمی پلی بزند. در سال‌های اخیر کاملا مشخص شده که اختلافات میان کشورهای اتمی و غیراتمی بیشتر شده است اما ما متعهد شده‌ایم تا برای ساختن پلی بین این اختلافات بیشتر تلاش کنیم.

کازومی ماتسوئی، شهردار هیروشیما در این مراسم نیز درخواست هر ساله خود را برای داشتن جهانی بدون تسلیحات اتمی تکرار کرده و نسبت به تهدید افزایش ناسیونالیسم در جهان هشدار داد. وی بدون نام بردن از کشوری خاص هشدار داد: کشورهای مشخصی به صراحت از ناسیونالیسم خودمحور و به روزرسانی زرادخانه‌های اتمی‌شان حمایت می‌کنند. آنها در حال روشن کردن مجدد تنش‌هایی هستند که به دنبال پایان جنگ سرد کاهش یافته بودند.

 

 

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала