شیر مادر زندگی بخش کودک

© Sputnik / Kirill Braga /  مراجعه به بانک تصاویر شیر مادر زندگی بخش کودک
شیر مادر زندگی بخش کودک - اسپوتنیک ایران
اشتراک
راه جلوگیری از مرگ کودکان یافت شده است.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به گزارش سازمان جهانی بهداشت و «یونیسف» از پنج نوزاد متولد شده تنها دو نفر آنها بلافاصله بعد تولد با شیر مادر تغذیه می شوند.

در گزارش سازمان ملل نیز آمده است که محروم شدن نوزادان از شیر مادر در ساعات اولیه تولد باعث افزایش خطر مرگ حدود 78 میلیون نوزاد در سال می شود.

طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت و یونیسف، تغذیه نوزاد با شیر مادر در بدو تولد در آسیا و آفریقای جنوبی رایج است اما، شرق آسیا و اقیانوس آرام شاهد چنین امری نیست و تنها کمتر از یک سوم نوزادان این مناطق در بدو تولد با شیر مادر تغذیه می شوند.

به گفته مدیر اجرایی یونیسف، هر ساله میلیون ها نوزاد، به دلایل مختلف از تغذیه با شیر مادر در بدو تولد محروم می شوند. مادران پس از وضع حمل از توجه و حمایت کافی در زمینه تغذیه نوزاد با شیرشان برخوردار نیستند.

مطالعات قبلی نشان می داد که به تاخیر انداختن تغذیه با شیر مادر بین 2 تا 23 ساعت بعد از تولد، خطر مرگ طفل را تا 33 درصد افزایش می دهد و این خطر در مورد نوزادانی که مادرانشان، شیردهی به آنها را یک روز یا بیشتر پس از وضع حمل به تاخیر انداختند، دو برابر است.

از کولستروم یا نخستین شیر تولید شده به عنوان نخستین واکسن نوزادان یاد می شود. تغذیه نوزادان با شیر مادر باعث تقویت سیستم ایمنی نوزاد و فراهم آوردن غذایی برای رشد مناسب است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала