مواد خوراکی ممنوعه

© Photo / Carissa Gan/ Unsplashمواد خوراکی
مواد خوراکی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مصرف کدام مواد خوراکی در کشورهای مختلف جهان ممنوع شده است؟

به گزارش اسپوتنیک، از سال 2011 در فرانسه مصرف کچاپ در تمام مدارس و دانشگاه ها ممنوع شده است.

بدین ترتیب مقامات می خواهند توجه و علاقه به مواد غذایی سنتی فرانسوی بیشتر شود. پیداست کچاپ یک مانع بزرگ بوده است.

© Flickr / dinnercraftکچاپ
کچاپ - اسپوتنیک ایران
کچاپ

مصرف نوشابه «ابسنت» تا این اواخر در آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی ممنوع بود. این ممنوعیت به مدت 100 سال ادامه داشت. پزشکان تأثیر این نوشابه بر تندرستی مصرف کنندگان را مهلک می دانستند و یکی از تأثیرات آن را آسیب به کبد و اختلال روانی و هذیان اعلام می کردند. هلند که یکی از لیبرال ترین کشورهاست فقط در سال 2004 ممنوعیت مصرف این نوشابه را لغو کرد.

گوشت اسب. کشتن اسب به منظور استفاده از گوشت آن در آمریکا و یکسری کشورهای اروپایی ممنوع شده است. اما چند سال پیش همانا در آنجا جنجال گوشتی بپا شد: در ترکیب بسیاری از مواد خوراکی گوشت اسب کشف شد. در برچسب ماده خوارکی نوشته شده بود که خریدار 100 درصد گوشت گاو را خریداری می کند.

© Sputnik / Igor Onuchin /  مراجعه به بانک تصاویر گوشت اسب
گوشت اسب - اسپوتنیک ایران
گوشت اسب

فروش شیر خام در کانادا و بعضی از ایالات آمریکا ممنوع است.  شیر غیر پاستوریزه شده می تواند حاوی باکتری و از جمله باکتری های مهلک باشد.

© Fotolia / Olga Kochinaشیر
شیر - اسپوتنیک ایران
شیر

فروش شکلات های کیندر- سورپریز مدت طولانی در آمریکا غیرقانونی بود. زیرا وجود سورپریز در داخل شکلات برای کارخانه های محلی ممنوع است. این قانون برای دوری از تشکیل پرونده های «احمقانه» است که در آمریکا شاکیان توانستند در دادگاه برنده شوند.

© Photo / Coralie Ferreiraشکلات کیندر-سورپریز
شکلات کیندر-سورپریز - اسپوتنیک ایران
شکلات کیندر-سورپریز

غذای سنتی اسکاتلندی از احشاء خوراکی گوسفند به نام «هاگیس» در آمریکا ممنوع است.  آمریکایی ها معتقدند که شش گوسفند برای سلامتی انسان خطرناک است.

​سس گیاهی برای ساندویچ «مارمایت» در سال 2011 در دانمارک ممنوع شد.  برند «مارمایت» یکی از مرغوب ترین برندهای سس بریتانیاست. علت ممنوعیت ترکیب سس است که با مطالبات امنیتی مواد خوراکی مطابقت ندارد. مصرف کنندگان دانمارکی سعی کردند با تظاهرات و راه پیمایی دولت را مجبور به لغو این ممنوعیت بکنند.

آکی میوه ملی جامائیکا نیز ممنوع شده است. اداره نظارت بهداشتی بر کیفیت مواد خوراکی و دارو آمریکا،فروش آکی را به علت سمی بودن دانه های سیاه میوه ممنوع کرد که می توانند موجب مسمومیت شوند. فقط باید گوشت نرم میوه آکی خورده شود.  اما قانونگذاران آمریکایی برخورد جدی نسبت به واردات و تجارت نشان می دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала