توقف یک کشتی حامل فعالان حقوق بشر توسط ارتش اسرائیل

© AFP 2023 / JACK GUEZتوقف یک کشتی حامل فعالان حقوق بشر توسط ارتش اسرائیل
توقف یک کشتی حامل فعالان حقوق بشر توسط ارتش اسرائیل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ارتش اسرائیل یک کشتی حامل فعالان حقوق بشر را در دریای مدیترانه متوقف نمود.

به گزارش اسپوتنیک، نیروهای اسرائیلی در دریای مدیترانه یک کشتی حامل فعالان طرفدار فلسطین که قصد عبور از محاصره نوار غزه را داشتند،متوقف کردند.

بر اساس اطلاعات موجود،بر روی کشتی اسبق ماهیگیری العودا که تحت پرچم نروژ قرار دارد، 22 دریانورد، فعال حقوق بشر و روزنامه نگاری از 16 کشور، و همچنین یک بار مصرف دارویی به ارزش 13 هزار یورو قرار دارد.

به نوشته حساب های توییتری میکروبلاگرها،کشتی کاروان آزادی که تجهیزات پزشکی به غزه حمل می کرد توسط نیروهای اسرائیلی دستگیر شده است.

به گزارش،گزارشگران مدافع حقوق بشر زمانی که کشتی العودا در فاصله حدود 50 مایل دریایی، از ساحل نوار غزه بود، ماموران دریایی اسرائیل با رادیو تماس گرفتند و خواستار تغییر در مسیر شدند و هشدار می دادند که در غیر این صورت از همه اقدامات لازم برای متوقف کردن شناگر استفاده خواهند کرد.

ارتش اسرائیل نیز توقف این کشتی را در دریای مدیترانه تایید کرد و اعلام کرد که در حال حمل این کشتی به مقر خود به همراه فعالان طرفدار اسرائیل است.

همچنین سرویس مطبوعاتی ارتش اسرائیل گزارش داد که جلوگیری از پیشروی کشتی  ماهیگیری سابق تحت پرچم نروژ بدون هیچ حادثه ای اتفاق افتاده است و اکنون در حال انتقال به بندر اشدود است.

گفتنی است در اغلب موارد بازداشت ها بدون استفاده از زور انجام شده است. بعنوان استثنا میتوان به بازداشت 9 نفر فعال با ملیت ترک که در برابر بازداشت از خود مقاومت نشان دادند در یک کاروان شامل شش کشتی در سال 2010 که چند صد فعال و هزاران تن بار مختلف را به غزه حمل می کرد، اشاره نمود.


نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала